A-ha א-הא

Take On Me

אָ-הָא A-ha

4/5

נורבגיה על מפת הפופ העולמית? גם בארה"ב (מקום ראשון) גם בבריטניה (מקום שני) הרימו גבה מהפלישה הנורבגית של להקת הסינת'פופ  אָ-הָא (A-ha) לימים יתברר ש – Take On Me הפך אחד הלהיטים הגדולים של שנות השמונים. הגרסה הראשונה של השיר הוקלטה עוד ב-1982 תחת השם "Lesson One" עם טקסט אחר, אבל עם אותה פראזת נגינה על הקלידים.  ב-1984, שכתבה הלהקה את השיר כ – "Take On Me" והקליטה אותו עם המפיק טוני מנספילד. השיר יצא כסינגל באירופה, הגיע למקום השלישי בנורבגי, ארצם של חברי הלהקה, אבל נכשל בבריטניה. טרי סלייטר, מנהל הלהקה, הציע להקליטו מחדש עם מפיק אחר, אלן טארני, אשר העניק לשיר נפח אינסטרומנטאלי ואנרגיות קצביות מוספות. ג'ף איירוף מחברת המוסיקה Warner Bros, בה הייתה הלהקה חתומה, התאהב בגרסה החדשה. הוא ראה צילום של הלהקה והתפעל מיופיו הנדיר של הסולן מורטן הרקט Morten Harket. איירוף החליט ללכת על וידיאו חדש לשיר ופנה לסטיב בארון מי שביים את הקליפים של "Don't You Want Me" של להקת "ליגה אנושית" ו – "Billie Jean" של מייקל ג'קסון. בארון ביים את הסרטון בהשראת הסרט  Altered States בבימויו של קן רוסל (1980).
השיר בגרסה החדשה יצא במאי 1985. חברת Warner Bros קידמה את השיר באמצעות הוידיאו – בבתי קולנוע שהקרינו ת השיר לפני תחילת הסרט וכמובן ב – MTV. כאשר MTV החלה לשדר את השיר, גם תחנות הרדיו הכניסו אותו לרשימות השידור, ובאמצע אוקטובר השיר טיפס למקום הראשון בארה"ב.

**** אָ-הָא (A-ha) הייתה להקת פופ רוק נורווגית שזכתה לפופולריות רבה בשנות ה-80 של המאה הקודמת. חבריה היו: Morten Harket – שירה, Pal Waaktaar – גיטרות, Mags Furuholmen – קלידים. השלושה עברו ללונדון ב-1983, וחתמו עם חברת Warner Bros. הקלידן Mags Furuholmen הוא שנתן ללהקה את שמה, כי לדבריו, "אָ-הָא" הייתה הקריאה הכי מוכרת בכל שפה.     אחר הפסקת פעילות קצרה בשנות ה-90 חזרה הלהקה לפעילות עד להתפרקותה בסוף שנת 2009.

We're talking away
I don't know what
I'm to say I'll say it anyway
Today's another day to find you
Shying away
I'll be coming for your love, OK?

Take on me, (take on me)
Take me on, (take on me)
I'll be gone
In a day or two

So needless to say
I'm odds and ends
I'll be stumbling away
Slowly learning that life is OK
Say after me
It's no better to be safe than sorry

Take on me, (take on me)
Take me on, (take on me)
I'll be gone
In a day or two

Oh the things that you say
Is it live or
Just to play my worries away
You're all the things I've got to remember
You're shying away
I'll be coming for you anyway

Take on me, (take on me)
Take me on, (take on me)
I'll be gone
In a day 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן