גרוניך-רובס

עכשיו זה שנינו ההופעה

שלמה גרוניך דני רובס

היכל התרבות ת"א
4/5

שבועיים לפני גרוניך את רובס, ראינו את הקהל עף על קלינשטיין את פלס באותו היכל. זה קרה גם הפעם – אמנם ב"חגיגה" יותר מאופקת, ובכל זאת – נרשם חיבוק חם וגדול של הקהל.
העיקרון: תביא מצעד להיטים גדולים בצמד, ודאג לחיבורים מדליקים. זה עובד יופי. שעתו היפה של המיינסטרים. הקומבינה רושמת ניצחונות. לא חשוב אם יש קשר מוסיקלי או תמטי בין היוצרים. לך על תוכנית כבקשתכם בדואט.
שלמה גרוניך סיפר איך נרקם הערב בינו ובין דני רובס בפסטיבל הפסנתר לפני שנתיים. מפיקי הפסטיבל הפנו אליו שאלה – עם מי הוא מתעתד לשתף פעולה. לא היה לו מושג, עד שבדרך, במכונית, הוא שמע את "נוסעת בעקבות האהבה". אחרי שניות של "צמרמורות", הייתה לו תשובה "מוחצת" לפסטיבל. מה שנרשם בתכניה כעוד שת"פ רק כדי לייצר "משהו אחר" במסגרת הפסטיבל, התברר בהמשך כלהיט.
נצנן התלהבות: להופעה של גרוניך את רובס בהיכל התרבות בת"א לא הגיעה שום יצירה חדשה שבאה לבשר על השת"פ היצירתי. שניהם אוהבים ביטלס ומצטטים את שיריהם לאורך הערב, אבל משהו מהרוח היצירתית שחיברה את לנון ומקרטני – לא נוצרה בין השניים במפגש הזה. גם שני השירים היחידים שהם יצרו יחד "אנ'לא פוחד כבר מכלום", ו"הנה אני עף" לא הגיעו לערב.
שיתוף הפעולה מגיע ממקומות של חיפוש דרך לטעון את הקשר והלהיטים הגדולים שלהם באנרגיות נוספות ומוספות בחיבור שירים (מאש-אפ) כדי לפרוץ שביל חדש אל הקהל. על הבמה הם אמנם מרוחקים מאוד זה מזה (יש סיבה?), אבל הפירגון ההדדי מקרב אותם.
הדואטים צברו עוצמה במהלכו של הערב גם בזכות  האינטרקציה בין  נגינת הפסנתר הנהדרת וצלילי הגיטרה האפקטייבים ובתוספת רביעיית כלי מיתר. ברגעים שנשארו לבד על הבמה, קיבלנו סולו אקפלה נדיר של רובס ל"מחר הוא יחזור". ללא ספק – הביצוע הקולי הטוב ביותר ששמעתי ממנו, שזכה לסטנדינג אוביישן מוצדקים של הקהל. תרומת האורחים – מארינה מקסימיליאן ומתי כספי הייתה שולית למדי.
גרוניך את רובס עושים  מאמץ להראות שלדואט יש ערכים מוספים, למצוא את המקומות בהם ניתן להרחיב את גבולות השירים, להעניק עוצמות ווקאליות-תחושתית (ב"רכבות", למשל) לייצר חיבורים בין השירים שלהם כ"נוסעת בעקבות האהבה/ אחרי שנסעת", "מכתב קטן/ אל נא תלך", ועדיין חסרו שירים חדשים שהשניים יצרו במשותף, שהיו מעניקים למופע גם ממד יצירתי, שאינו מתיישר עם הקו של פנק את הקהל ככל יכולתך במה שהוא מכיר ורוצה לשמוע, והוא יחזיר לך באהבה גדולה – מה שאכן קרה בערב הזה.

שירים: עכשיו זה שנינו, פנים ושמות, שומקום, משהו חדש מתחיל, בנאליה לפני השקיעה, בדרך אל האושר – עם מארינה מקסימיליאן,  עמוק בטל – עם מארינה מקסימיליאן, נוסעת בעקבות האהבה + אחרי שנסעת, רוזה מרציפן (סגרוניך סולו), הזמן עובר (גרוניך סולו), רכבות, אני לא מפסיק להתרגש ממך (רובס סולו), מחר הוא יחזור (רובס סולו אקפלה), זה מכבר (דני רובס את מתי כספי), כשאלהים אמר בפעם הראשונה (שלמה גרוניך את מתי כספי), ציור (עם מארינה מקסימיליאן ומתי כספי), שירים פשוטים, איך הוא שר, לא נרדמת תל-אביב, סימפטיה הדרן: מכתב קטן _ אל נא תלך, מה הוא עושה לה, נואיבה.

אורחים : מתי כספי, מרינה מקסימיליאן

צילום: מרגלית חרסונסקי

וידיאו: נוסעת בעקבות האהבה + אחרי שנסעת

 

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן