j.Views - 401 Days

401 Days

J.Views

הפקה עצמאית
4.5/5

"כאשר פתחת עיניך – הכל נעלם". הקול – קולו של יונתן דגן, האדריכל של J.Views. המנגינה, הקולות, הצלילים מעבירים תחושת דכדוך. השיר – זרם תודעה  –  It Was Over.  מגבירים קצב. ל –  Turned To The Sun.  המשך זרם הזיה עגמומי – והפעם רצף המחשבות נוגע באהבה חדשה, בבית חדש. "נסה שזה יישאר" נשמעים הקולות הגבוהים של יונתן דגן ודיניטיה אודיגי בהרמוניה שמזכירה את הבי ג'יז.
איפה אנחנו? ההרכב  j.viewz בראשותו של יונתן דגן הישראלי באלבום-פרויקט "401 Days"  שיוצא כ-4 שנים אחרי  "Rivers And Homes", שהיה מועמד לגראמי. היום כבר לא רואים אלבומים כאלה, ספרון בכריכה קשה של 38 עמודים, מעוצב מסוגנן  – סוג העיצוב הספרטני של אלבומי חברת ECM, עם ערכים מוספים שעושים את ההבדל.
יונתן דגן ראה באלבום הזה סוג של אקספרימנט שיתופי (קליפים לשירים, תמונות באינסטגרם)  הוא חיבר הצלילים לזמרים שונים מתחום האלטרנטיב בניסיון להמחיש תחושות שעברו עליו במהלך היצירה  כמו בשיר Almostforgot בשירתם של דגן וקלי סקאר:
"Cracked a window open/ A giant city stormed inside/ Fragments of your poem, again"
הצלילים זורמים באפיקים שונים. בנג'ה ליימן מצטרף לדגן לEDM- בשיר We Moved ("רקדנו כאליו לא פחדנו"), שמזכיר את פט שופ בויז. מרחבת המועדון יוצאים למסדרון אינסטרומנטלי המשדר אווירה מעוננת ב – June. הצלילים מנסים להתחבר לקטע העגמומי נוגה היפהפה הבא – Don't Pull Away, ששר מיק מילוש, סולן צמד הסול-אלקטרוני הדני-קנדי  Rhye – מלודיה והרמוניה מהודקים החוברים לשורה –  Every Part Of You is Pulling Me, "כל חלק שבך מושך אותי". גם כאן רצף מחשבה יוצר מומנט מוסיקלי פואטי נדיר, ממש כמו ב – I Follow .
into The Light בביצוע ההרכב האמריקאי Wild Cub, שיר על יחסים מנקודת מבטו של גבר החש זרות וניכור מולה – We Are Strangers In The Dark Tonight. זהואחד המומנטים היותר דרמטיים באלבום, מזכיר רוק אלטרנטיבי שנות השמונים סטייל מינימל קומפקט. האלבום מסתיים ב-Note, פתק שאומר – You Were The light. צליל קצבי ריחופי נוגה. מעין אור קטן שנדלק ונמוג. מהקשבה שניה ושלישית לאלבום, אפשר לומר, שהמוסיקה של יונתן דגן  מציגה בהצלחה קשר בין  מילה, צליל, תחושה ואווירה. פופ אלקטרוני, רוק אלטרנטיבי ומוסיקת אמביינט חוברים למה שנשמע כמו הפואטיקה של של המוסיקה האלקטרונית.

It Was Over So We Started
Turned To The Sun So Low
October
#Almostforgot
We Moved
June
Don't Pull Away
Mountains
I Follow
Nashville
Into The Light
Iceland
A Note

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן