0Y0A0020

השקת "פה"

אסף אמדורסקי

בארבי ת"א
4/5

אסף אמדורסקי וחברי להקתו עלו לבמה עטויים בלבוש מוזר, שהזכיר משהו בין כוורנים לאסטרונאוטים לביצוע "מגדלים", הפותח את האלבום החדש "פה" בהשראת הקליפ לשיר. המוסיקה היא שילוב אלקטרוניקה עם Funk, שיר שמתאר מציאות מחורבנת של כרישי נדל"ן, ההופכים כל שטח פנוי למגדל, ואותנו ליצורים קטנים תרתי משמע. "האדמה משחירה תחתינו/ מטוסים מנמיכים עלינו/ בין קירות צפופים/ חולמים אל מרחבים"
הערב נפתח בארבעה שירים מהאלבום הזה, פרויקט אקספרימנטלי בחיבור בין רוק לאלקטרוניקה, שברובו אינו מחניף לאוזן במונחים מלודיים מיינסטרימיים. הדגש הושם על ההפקה המוסיקלית. המטרה של אמדורסקי במופע הזה היתה לשלב את השירים החדשים עם להיטיו הוותיקים בניסיון מעניין ליצור אינטרקציה באמצעות שתי מערכות קלידים (יונתן דסקל, דני עבר הדני), גיטרות (רם אוריון, אורי קוטנר), תופים (טל כהן) ותאורה פונקציונאלית חזקה בכל שיר.
ב"שדות צהובים" מתייחס אמדורסקי למישהי אבסטרקטית, שיודעת ליהנות מהחופש, כמו מרחפת בשדות צהובים בשמיים פתוחים ללא משקל עודף, ללא מטענים כובלים. התחושה הייתה שהשיר אינו מצליח "לעבור" לקהל גם בתמיכת התאורה הגרנדיוזית. גם ב"שפה אחרת" העוסק בגורלם המר של המילים בשירה, התברר בצורה הכי אירונית כי השילוב הזה "מסתיר" את המילים, ואולי זו הייתה כוונת היוצר: לא יבינו – אולי יפוצו בצלילים ובאורות מדליקים.
לעומת זאת "לשיר" – על בגרות ביחסים המאפשרת תחושת אושר וחופש – הוא שיר קצבי מצוין למופע הזה, מתובל במקצב אפרו קריבי ומוגש בחיבור  יפה של אלקטרוניקה עכשווית ומקצב אתני, מוסיקה שמזכירה את העיבודים של פול סיימון ב"גרייסלנד".
הקהל חיכה כמובן לזמזם את המוכרים. אמדורסקי לא הסתיר שהוא מבין את המצופה ממנו. הם הגיעו בסקציה של חמישה שירים – "רכבת לצפון", 15 דקות", "איפה את היום", "השמיים הכחולים", "זוג משמיים" בשילובים של רוק, אלקטרוניקה וקצבי פאנקי. הניסיון ללכד את כל השירים לקונספט הפקה מוסיקלית אחיד נשמע ונראה בדרך כלל אינטגרטיבי. אמדורסקי הוא מוסיקאי הרפתקן. החיבור שלו לאלקטרוניקה אינו חדש. היו לו ערבים מהסוג הזה בעבר, ועדיין התחושה היא שהוא עושה הכל כדי להישאר רלוונטי, להסיר מחיצות בין ז'אנרים ולהדק את הקשר בין המוסיקה שלו למועדוני הדאנס.
אחרי "החדר האינטימי שלי" של "תערובת אסקוט", שקיבל בסיום נפח אלקטרוני מסחרר, הייתה תחושה שהיינו במסיבת פופ דאנס מהודקת, שלא תמיד הצליחה לקרב בין המילים ובין הצלילים, ועדיין נשמעה ונראתה אחד המופעים היותר מרתקים ורעננים בעולם הפופ המקומי.

שירים: מגדלים, שדות צהובים, לשיר, שפה אחרת, רכבת לצפון, 15 דקות, איפה הם היום, השמיים הכחולים, זוג משמיים, אם נדע להפסיד, מוגרבי, חלום כהה, כמה זה יפה מרחוק הדרן: יקירתי, אהבה חדשה, החדר האנטימי

נגנים: יונתן דסקל – ניהול מוזיקלי קלידים, קולות. רם אוריון – גיטרה חשמלית, דני עבר הדני – קלידים, קולות. אורי קוטנר- בס. טל כהן – תופים.

צילומים: מרגלית חרסונסקי

וידיאו 1: "מגדלים" 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן