IMG_9748

ההופעה

סמואל טורס גרופ

זאפה הרצליה
4.5/5

איש ההקשה בעל חיוך חם ורחב מספר את הסיפור שלו בשתי ידיים הפוגשות חמישה תופי קונגה. בזאפה הרצליה שמענו מפגן נגינה מהסוג הנדיר בהחלט. סמואל טורס, יליד בוגוטה שבקולומביה, תושב ניו-יורק מזה 15 שנה, מהאמנים המבוקשים ביותר בתחום המוסיקה הדרום אמריקאית בכלל והג'אז הלטיני בפרט, הוא מוסיקאי מלא תשוקה ובעל ידע רחב מאוד שמביא לבמה עולם ומלואו של מלודיות, הרמוניות , ג'אז, סלסלה, מוסיקה קובנית ופיוז'ן.
נצא מנקודת הנחה שתופים וכלי הקשה  אינם ראשונים בהיררכיה המוסיקלית, אלא אם כן אתה מתופף/ איש הקשה ברמות שמזיזות אותך מהעמדה האחורית לקדמית. סמואל טורס הוא  נגן הקשה שאינו יכול להתמקם מאחורי להקה, כשהוא מנגן את המוסיקה שלו. תופי הקונגה נולדים מחדש, כשידיו ואצבעותיו  באים במגע איתם.
קשה להאמין: שתי חזרות עם ההרכב ישראלי הספיקו לו להוציא לפועל 10 קטעים – תערובת אקלקטית של ג'אז לטיני ברוח המוסיקה הקולומביאנית ועד הסלסה הברזילאית.
באחד הקטעים ניגן טורס "קלימבה" בכלי הקשה אפריקאי קטן באצבעותיו, אבל זה היה קוריוז מול מה שהוא שהוא הוציא מתופי הקונגה, צלילים אדמתיים שמכילים את תמצית המהות של המקצב האפרו קולומביאני בהגשה עוצמתית מלאת מוטיבציה ושמחת חיים. טכניקה היא אלמנט אחד באמנות התיפוף של סמואל טורס. תוסיפו לה תחכום ונשמה.
סמואל טורס הוא מסוג הנגנים, שקובע גם את ה"טמפרטורה" של נגינת חברי ההרכב. הערב הציג אינטרקציה מופלאה בין נגנים, שרובם לא ניגנו מעולם ביחד, גלעד רונן בצלילי נשיפה חמים, גיל זוהר בפסנתר ג'אזי מלהיב, פרננדו קנוף בבס "בשרי" אפקטיבי ותורם.
טורס מתגלה כסוג חוקר של הסגנונות הקולומביאנים המשולבים במסגרת הג'אז, סולן אדיר בעל כריזמה ועוצמה, אבל באורח פלא אינו משתלט על הבמה, ומעניק לנגנים שאיתו מרחב נגינה  כדי  ליצור את החיבור המיוחל בין מלודיה, קצב, הרמוניה ושירה.

סמואל טורס – קונגס, פרננדו קנוף – בס, גלעד רונן – סקסופונים וחליל צד, גיל זוהר – פסנתר, עמי דוד – תופים, מריה ראקל מקולומביה – שירה.

Un Atardecer en Cartejena
Las Cantoras
Kalimba 
Crazy Motuno
Pario La Luna
Bambuco
Navidad Negra
Camino Del Bario
Medley Colombiano

צילום: מרגלית חרסונסקי

וידיאו: Medley Colombiano

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן