שלומי ברכה מאדים ומחוויר השקת האלבום,

שלומי ברכה "מאדים ומחוויר" השקת האלבום

בשביל להתרגש מחדש משלומי ברכה – אני חוזר לאלבום.

בארבי ת"א
3.5/5

השקת אלבום היא צורך כמעט טבעי לכל מי שמוציא אלבום חדש. ההופעה אמורה או לשחזר את האלבום אחד לאחד או להעניק לשירים ערכים מוספים שאינם קיימים בהפקה האולפנית.
"מאדים ומחוויר", אלבומו המצוין של שלומי ברכה, יצא מההופעה ב" בארבי" כמעט קרח מכאן ומכאן. זהו אלבום שנשמע כמו "האני החדש" של ברכה, הכי קרוב אל עצמו, עולה על מסלול מוסיקלי קודר מנקודת המבט של החיים בעיר תל-אביב. סוג של מסע נפש שברכה עבר בינו לבין עצמו מול העיר. בעיבודים ובהפקה יצרו ברכה והמפיק עופר מאירי דקורציה מוסיקלית מדוכדכת ואפלולית, הנפרשת בכל חלקי האלבום שמשדרת את הנרטיב בצורה הכי אותנטית בטונים שתואמים את אווירת השירים.
הטונים והצלילים האלה לא הגיעו להופעה. ההרכב שנקרא "קין והבל 90210" – האפיל על ברכה, שנשמע "מוקטן" מול הדציבלים של הגיטרות. ברכה הוא יותר סונגרייטר מאשר סינגר. האולפן מגן עליו – כזמר ופרפורמר, במיוחד כשההפקה המוסיקלית מובנית. ההופעה הזו מתבססת על החצנה גם בנגינה גם בתאורה. אלה הפכו לכוכבים הראשיים של הערב וגימדו את ברכה בשירים אחדים.
כבר מהשיר הפותח, "דרקון" – קולו של ברכה טבע בסאונד הכללי. הניכור והמצוקה שעברו  באלבום לא הגיעו להופעה. כנ"ל "צב", שנמתח בגרסת ההופעה מארבע לשש וחצי דקות – בסיום גיטרות ארוך מלווה בפעלולי תאורה מפוארים, עד שחשתי מיד בפערים בין ההפקה האולפנית והבימתית. כך גם "במסגרת הדברים" – קולו כמעט נעלם לעומת ההפקה האלקטרונית שבאלבום. גם "בית החיות" סבל מביצוע קולי בינוני מול הצליל של הלהקה. "ארץ עיר" איבד את האווירה המיוחדת שייחדה אותו באלבום. המצב השתפר ב"לך לשם" – רוק היפ הופ, שיר על ציווי אירוני מר להגיע לריק  ("מסיבה במוח אף אחד לא בא") וב"מאדים ומחוויר" בהפקה יותר פונקציונאלית ובתאורה אינטגרטיבית  יפהפייה. בהדרן חוזר ברכה ללהקת האם שלו. עיבוד הטראש מטאל של "קין והבל 90210" ל"שלח לי מלאך" ביצע רצח כפול – בשיר וב"משינה". ברכה תיקן נזקים ב"בדרך אל הים" והזכיר את כישרונו כיוצר פופ ב"צ'אפלין צ'ארלי"
שלומי ברכה חיפש בהפקה הרוקיסטית אנרגיות וצבעים שונים מההפקה האולפנית של עופר מאירי, אולי כדי לפצות על העדר תכונות של פרפורמר רוק בעל נוכחות וכריזמה, אבל הוא החמיץ את מהות האלבום החדש. מילים פשוטות: בשביל להתרגש מחדש משלומי ברכה – אני חוזר לאלבום.

שירים: דרקון, צב, במסגרת דברים, עטלפים, לך לשם, שפת הים, מאדים ומחוויר, בית החיות, אהבה , ארץ עיר. הדרן: שלח לי מלאך, בדרך אל הים, צאפלין צ'רלי, באה לקראתך

גיטרות ושירה: שלומי ברכה, קלידים ומחשב אלדר ברנטמן, שאול לוריא – בס, יונתן השילוני – גיטרה , איתמר לוי – תופים

צילום: מרגלית חרסונסקי

לביקורת האלבום

וידיאו: "לך לשם"

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן