רונה קינן צילום מרגלית חרסונסקי

"אל בורות המים" ראיון

רונה קינן

לקראת פסטיבל הפסנתר 2016
/5

רונה קינן ביצעה את "אל בורות המים" בהלווייתו של מוטי קירשנבאום, מי שיצר את הסרט התיעודי "אל בורות המים" עבור הערוץ הראשון בשנת 1982. בסרט מסיירים קירשנבאום יחד עם עמוס קינן, אביה של רונה, ועם נעמי שמר ברחבי ישראל ומשוחחים על הקשר לארץ. את השיר כתבה שמר במיוחד לסרט בימים הקשים, שקדמו להשלמת הנסיגה מסיני ועקירת יישובי חבל ימית ומרחב שלמה. קירשנבאום הפגיש שני אנשי רוח, שניהם אוהבי ארץ ישראל, המצויים משני עברי המתרס הפוליטי, למסע ושיח בארץ.
"בורות המים" מסמלים את ארץ ישראל בשירתה של נעמי שמר. ב"ירושלים של זהב" היא כתבה – "איכה יבשו בורות המים", והתכוונה לירושלים המחולקת ומצד שני  – "חזרנו אל בורות המים" כביטוי שמחה על שחרור העיר העתיקה שנכתב כעבור 14 שנים. היא שבה אל בורות המים כדי לבטא אהבתה לארץ – "אל המעיין אשר פועם בהר/ שם אהבתי תמצא עדין מי מבוע מי תהום".
רונה קינן מלאת אנרגיות חדשות לקראת "אל בורות המים", ערב חדש, שבכורתו בפסטיבל הפסנתר. כל הכרטיסים למופע ב-9 בנובמבר – סולד אאוט. גם למופע הנוסף שנפתח לאור הביקוש בדצמבר – לא נותר כרטיס בודד. הערב מוגדר "מסע אישי במוסיקה ובשירה עברית" – ביצועים לשירים עבריים מכל הזמנים. נדמה לי, שגם רונה קינן לא תוכל להסביר את פשר ההתנפלות על הכרטיסים. לא שהיא לא זכתה להכרה עד היום, אבל מצב של מחסור בכרטיסים להופעה שלה – ממש לא שכיח. המופע הוא מעין דפדוף בספר השירים הישראלי, גם מסע אישי בתחנות תרבות – מטשרניחובסקי ורחל המשוררת ועד לנעמי שמר ומאיר אריאל, מהרבי מלובביץ׳ ויהודה עמיחי ועד לערן צור ולהקת רוקפור, מעמוס קינן וחיים גורי ועד לשמוליק קראוס ואהובה עוזרי.
במשך שנים אספה רונה רפרטואר עשיר של גרסאות כיסוי לשירים שהיא אוהבת במיוחד, ויצרה להם פרשנויות מקוריות משלה. שירים, שלצד הרפרטואר המקורי שלה, הפכו משמעותיים עבורה ועבור הקהל. חלקם, הוקלטו במהלך השנים בפרויקטים מיוחדים, ואחרים, שבוצעו בוצעו רק בהופעות חיות. במופע הזה הם יקובצו יחד – לראשונה וישתלבו בין שיריה המוכרים והאהובים מאלבומיה האישיים.
במופע תארח רונה את יוני רכטר. שיתוף הפעולה המוצלח בין השניים בעבר, הוליד בין השאר גרסה חדשה ל"בלעדיך״, שיר שהם יבצעו גם במופע הזה, לצד שירים נוספים מהרפרטואר של שניהם.

משתתפים: רונה קינן שירה וגיטרות, עדי רנרט פסנתר, ערן ויץ גיטרות ופדאל סטיל, אורי קוטנר בס, חגי פרשטמן תופים

צילום: מרגלית חרסונסקי

ביקורת הופעה 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן