הפיקסיז מתי שמעתם אותם לאחרונה?

הפיקסיז מתי שמעתם אותם לאחרונה?

מרגע שהתחברו לחשמל, הבנת, שזה הדבר האמיתי.

4/5

לקראת הופעה הבאה שלהם בישראל שאינה מתקיימת בגלל המגיפה, אני נזכר בפסטיבל רוקנרולר בבלומפילד ביפו. בלאק פרנסיס נראה כמו דב רעב שיצא ממאורתו. הוא נשמע מחוספס ונוקשה כמו שלא נשמע מעולם. מגיע לכל הגבהים הנדרשים. לצידו שלושה שמתדלקים את המכונה – ג'ואי סנטיאגו, דיויד לאברינג ופז לנכנטין החדשה. הפיקסיז הגיעו לבלומפילד. נקודה. נכון שהם לא החניפו כמו ה"הייבס" השבדית, שהיו ההצגה השנייה אחרי אורי כנרות של UBK, הרכב הישראלי לפניהם, אבל הם באו לעשות נטו הצגה. מרגע שהתחברו לחשמל, הבנת, שזה הדבר האמיתי. גם התאורה הייתה מדויקת, בלי פירוטכניקה, בלי פיצוצים.
פיקסיז, להקת האלט רוק המשפיעה (קורט קוביין המנוח הצהיר בזמנו שאלמלא הפיקסיז לא הייתה נירוונה), עדיין מצליחה לשדר ראשוניות, מפיגה חששות מפרישת הבסיסיטית קים דיל בשנה שעברה. מאז איחודה מחדש ב-2004, האשימו את הפיקסיז בהסתפקות בהופעה על בסיס שירים ישנים, אבל הנה מגיעה תערובת של החדש Indie Cindy, הראשון שלהם מזה 23 שנה, ורשימת שירים מהקטלוג כולל המנונים מסחררים כמו Monkeys Gone to Heaven ו – Where is My Mind (מהאלבום Doolittle), שעדיין נשמעים המנון נצחי. Debaser הוא משירי ה-Punk המצוינים שלה.
הלהקה אכן באה לעבוד. אין משפטים בין השירים. כאמור, אפס חנופה. הם מצליחים להכניס הרבה שירים לשעה וחצי הופעה. תנו למוסיקה לעשות את העבודה. תנו לג'ואי סנטיאגו, הגיטריסט, להגיד את דבר המיתרים החשמליים שלו. נושאים ביזארים, טקטסים שהדשא ביום קיץ לא סובל על גילוי עריות ואסטרואידים. שירים אירוניים. שירים של טקסטים חשוכים. יכול להיות שהשירים החדשים יותר משכנעים בלייב, אבל הישנים מיוחדים מספיק כדי להחזיק מעמד ואפילו להישמע טריים. משב רוח רענן. הפיקסיז כבר קובעים שיאים כהופעת האיחוד-מחדש הכי ארוכה בהיסטוריה של הרוק, אבל נראה שהם לא משעממים את עצמם. מתודלקים מחדש באוקטן רוק גבוה.

1. Wave of Mutilation
2. U-Mass
3. Debaser
4. River Euphrates
5. Something Against You
6. Hey
7. Bagboy
8. Bone Machine
9. Gouge Away
10. Crackity Jones
11. Mr. Grieves
12. Velouria
13. Silver Snail
14. Ed Is Dead
15. Nimrod's Son
16. Here Comes Your Man
17. La La Love You
18. Greens and Blues
19. Isla de Encanta
20. Rock Music
21. Monkey Gone to Heaven
22. Indie Cindy
23. No. 13 Baby P
24. Cactus
Caribou
25. Vamos
26. Where Is My Mind? 

צילום: יוסמיוסיק

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן