Glenn Miller Orchestra

התזמורת של גלן מילר

היכל התרבות תל-אביב
4/5

תזמורת אולד פאשן, ימי הסווינג, איזי ליסנינג אנכרוניסטי – מפוצצת היכל התרבות. הייתם מאמינים? נדמה לי שגם האמרגן שהביא את ההעתק האירופאי של הגלן מילר בנד, לא חלם שימלא את השורה האחרונה ביציע.
מי זה הקהל הזה? קוראים לו בשתי מילים "קהל רוסי", ולידיעת אמרגני ישראל, אם לא ידעתם: הוא, הקהל הרוסי הזה, הוא רוכש הכרטיסים הגדול להופעות שאתם לא הייתם מביאים בחיים. בוטל הזמן המודרני. נוסטלגיה, רבותי מוכרת. גם הופעות הרוק שאמרגני "הקהל הרוסי" מייבאים מתבססות על נוסטלגיה. הבטתי בו (בקהל) ושוב. זה נראה כאילו לא הייתי בארץ ארבעים שנה. אני לא מכיר אותם, כאילו נחתו מפלנטה אחרת. "מחונך", מנומס, ממושמע. לרגע חלפה בי המחשבה, שממש כאן, בהיכל,  יחליף אותם הקהל "הים תיכוני" של חגיגות החפלות הגדולות. אבל מה: בתוך עמנו אנחנו יושבים. גם הבידור הוא כל כך סקטוריאלי.

האמת: לא איכפת לי לקבל לפעמים משבים נוסטלגיים כאלה, ויבורך ה"קהל רוסי" שבזכותו מגיע המשב מלפני שבעים שנה. בהיכל התרבות זו פעם שנייה שאני בחודש-חודשיים האחרונים, שמחזירים אותי לשנות השלושים והארבעים. אחרי מקס ראבה ותזמורת הפאלסאט שהחזירה אותי לקברטים הברלינאים של שנות השלושים, אנחנו חוזרים במנהרת הזמן לימי הסווינג של תזמורת גלן מילר, משהו כמו 70 שנה אחורה.

גלן מילר נחשב למנהיג הגדול של להקות עידן הסווינג בג'אז האמריקני. הקריירה שלו הייתה קצרה מאוד ונמשכה כשלוש וחצי שנים בלבד בין 1939 ל-1942. ההרכב ששמענו בהיכל בניצוחו של וויל סלדן (Wil Salden) (פסנתרן מעבד, מנצח …גם זמר) שנשמע (בהסברים) כמו פרסומת לעצמו, משחזר את הצלילים בדיוק מופלא (מאז 1978), נגנים מקצוענים אחד-אחד, זמרת ג'אז צעירה בלי מניירות. האלט סקסופונים, הטנור סקסופונים, הקלרינט, החצוצרות מצטרפים לצליל מתוזמן בדיוק של אלפית השנייה. פרפקציוניזם.

הצלילים מחזירים ללילות של יין ושושנים בפורטיז. התגלמות עידן הסווינג של הלהקות הגדולות בלי ניסיון לעדכן או לעבד מחדש, אבל עם ליטוש ועם עין בידורית קורצת. אם היו נותנים לנגנים האלה לעשות סלטות באוויר הם היו עושים.
כדי שהערב לא ישעמם, הנגנים יוצאים מהסטנדים שלהם לא רק לקטעי סולו, אלא לכל מיני "תרגילי סדר" עם הטרומבונים והחצוצרות, משחקים עם עמעמי החצוצרות כאילו היו סירי לילה או כובעי פלדה ובסוף גם יורדים לנגן באולם. חבל שהתזמורת לא הביאה כמה רקדני סווינג בפראקים ושמלות נשף כדי שחוויית התקופה תהיה מושלמת.

 

Moonlight serenade

Sunvalley jump

That's sabotage

White cliffs of dover

Blue skies

Anvil chorus

Yours is my heart alone

American patrol

Little brown jug

When Johnny comes marching home

Tuxedo junction

Bei mir bist du schon

The saint louis blues march

Pennsylvania 6-5000

Chattanooga choo choo

In the mood

Ciribiribin

התזמורת של גלן מילר בהיכל התרבות ת"א

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן