דיאנה קראל בהופעה

דיאנה קראל בהופעה חיה

יש לה נוכחות קולית (מ – Cool), מאופקת, נגינה אוורירית רכה, שיש משווים אותה לזו של נט קינג קול

אמפי רעננה
4/5

אצל דיאנה קרול,אין הרבה טקסים. לא מסרים ולא הסברים. בלונד על שמלה שחורה, שלושה נגנים. מתיישבת לנגן. לטס דה מיוזיק סווינג. ויש לה סווינג.

שם אלבומה האחרון – "לילות שקטים" התאים לערב. יש לה נוכחות קולית (מ – Cool), מאופקת, נגינה אוורירית רכה, שיש משווים אותה לזו של נט קינג קול, סגנון הקוקטייל ג'אז – אבל באיכויות ששייכות רק לה. הפרייזינג, הפיסוק הקולי שלה – אחד ויחיד. גם ההבעה הקולית שלה – מאוד מבוקרת. הנרטיב שלה בעיקר  אינטימי ורומנטי. צלילי הפסנתר – סווינג ללא מאמץ. מוסיקה מרופדת בחמימות. קו רגוע, טיפה מלנכולי כמעט ללא חריגים שעובר לאורך הערב. המבחר של סטנדרט'ס ותערובת של פופ, ג'אז ובוסה נובה. לא רק קוקטייל ג'אז של  של ערב רומנטי של יין ושושנים. היא ניגנה נט קינג קול, אוסקר פיטרסון, טום ווייטס, ג'ובים. ברט באכאראך.

ואחרי הערב, עדיין נתבקשתי להסביר למה היא מוכרת הדיסקים מספר אחת בעולם בתחום הג'אז? קרול היא זמרת חוצת סגנונות (מה שנקרא crossover  (Jazz  קליטה, אינטליגנטית ואלגנטית, חמה, בעלת עומק אמוציונאלי. יש שמוצאים בה סוג של גאונות. כשהיא שרה – Walk On By – היא לא "לוחצת", וזה הולך עם סווינג קולח, מלווה עצמה סימולטנית בקשר מדויק עם ההרכב.

לא לפסוח על הנגנים שאיתה. עם נגנים כאלה היא יכולה לעלות על הבמה עם ביטחון מכאן ועד הודעה חדשה:  הגיטריסט אנטוני וילסון, נגן הבס רוברט הרסט והמתופף קריים ריגינס.  הקונטרבס מקבל סולו מובנה היטב, התופים לא חובטים, אפילו מעדנים. הגיטריסט מרשה לעצמו אלתורים מעבר לסטנדרטי כשמדובר בערב שבו קרול היא הכוכבת. התוצאה כייף של איזי ליסנינג. מי שאמר עליה  הקלילות הנסבלת – יעליב אותה ובצדק. היא בפירוש לא "איזי ליסנינג". היא אמנית ג'אז סטנדר'ס ממדרגה ראשונה, קומוניקטיבית בדרגות מעבר לסטנדרטי.  כמעט כל שיר שלה מתנגן בנעימות מלטפת, קולה החם מספר סיפור במלנכוליות רומנטית מחלחלת מטפטפת סקס אפיל. באפ-טמפו, במיד-טמפו בלו-טמפו מיוחדת באינטימיות שלה.

בקול האלט הסקסי היא עושה דברים מדהימים, הניואנסים, הסאבטקסט, והיא מנגנת פסנתר זורם, מלודי. יודעת לסחוף את הריתם סקשן שלה. אבל כשהיא שרה טום ווייטס – התחושה היא שהיא מגיעה למקומות יותר מרתקים מאשר מוסיקה לערב של יין ושושנים.

מצד שני,  יש צד שני – קשה לדבר על שיאים בערב שלה. גם חלק מהלהיטים שלה שהקהל ציפה להם לא הגיעו. אין לה הביצועים ה"גדולים" שיחסירו פעימה, ואני אבין גם את מי שיגיד – שיעממה אותי, אבל מי שיגיד את זה כנראה לא ידע למה הוא בא.

דיאנה קראל בהופעה

צילום: יוסמיוסיק

שיתוף ב facebook
share

2 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

2 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

7 תגובות

  1. ראיתי את הכתבה רק עכשיו במקרה…

    היא זמרת מדהימה שאני עוקב אחריה שנים וכמובן מכיר את כל הסיקים והדי וי די שלה…( יש לה כמה..)

    היא נתנה הופעה פושרת לדעתי ( בהשוואה לאחרות שראיתי בדי וי די ) מכמה סיבות שהראשונה בהם שהיה לה מאוד חם…

    ישבתי בשורה הראשונה וראיתי שהיא סובלת מהחום..

    כשהיא ירדה לאחר ההדרן ביקשתי עוד והיא אמרה שחם לה מידי…לא מבין איך המארגנים לא היתארגנו עם מאווררים מתאימים…

    ההופעה היתה קצרה מידי והיא לא נתנה את הנשמה

    חבל… אבל אשמח לראות אותה שוב

  2. בלי כל המילים הגבוהות היה ערב מעולה חבל שקצת קצר
    אבל נהנתי מכל רגע ,אחי ששומע רוק הגיע איתי ונהנה גם
    אחחח מתחשק לי עוד.

  3. ל-4.

    דיאנה קרול אינה מתיימרת להיות ברידג'ווטר ולא ריבס. כמו שציינתי דווקא בCool שלה יש צבעים יפים, ניואנסים, ג'אז של פרייזינג. נדמה לי שעשרות המיליונים שרכשו את דיסקיה לא שיקרו לעצמם.

  4. היתי מעיז לומר שלעומת DEE-DEE BRIDGEWATER שהופיעה גם ברעננה לפני 4 חודשים, DIANNA KRALL הרשימה אותי הרבה פחות, עם קולה ה "קטן" ,הכולל בקושי שתי אוקטבות . נגינתה היתה קורקטית לכל היותר אך לא וירטואוזית . הנגנים היו, לשמחתי, החלק האיכותי ביותר של הערב, עם ביצועים מושלמים (הגיטריסט מזכיר את GEORGE BENSON בסיגנונו). לסיכום- ערב די מוצלח , עם פסנתרנית טובה, זמרת בינונית ורביעה טובה. נמתין בסבלנות לDIANNA SCHURE או לDIANNA REEVES , זמרות עם יכולות ווקליות הרבה יותר טובות.

  5. לא יכולתי לומר זאת טוב יותר.
    אהבתי את האימפרוביזציות. אהבתי את הביצועים שהיו רובם ככולם שונים מביצועי האלבומים ואת שירי הבונוס שתרמו גוון וגיוון לרפרטואר הרגיל. אתה יודע את שמות השירים של אוסקר פיטרסון וטום וויטס שהיו בהופעה?

  6. כחובב ג'אז הרבה שנים,היתי אתמול בערב בהופעה ונהנתי מכל רגע מההרכב המצוין וכמובן מנגינתה ושירתה של דיאנה ולרגע לא היה לי משעמם,והיתי נהנה עם היא היתה ממשיכה עוד שעה לפחות.
    אני כן יכול להגיד שאיני מתימר להיות מומחה כמו יוסי,אבל אני יכול להגיד שנתקלתי אתמול בהמון " סנובים " יפי נפש שהיגעו לערב הג'אז רק בשביל להגיד לחברים,למכרים–מה לא היתם בהופעה של דאינה קרוול,מסביבי היו לפחות כמה סנובים כאילו שבחלקם ישן,נימנם,או שהתענין עם קיבל הודעות לנייד. לסיכום שלי אתמול בערב,ערב של ג'אז במיטבו זמרת ופסנתרנית ענקית,ונגנים פשוט מעולים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן