עדי רנרט מארח את ברי סחרוף, רונה קינן, מיקה קרני, ליאורה יצחק

"פעמון"

פסטיבל ג'אז תל-אביב 2010
3.5/5

הקהל התעורר פעמיים: ב"סיטואציה", דואט של ברי סחרוף ורונה קינן וב"שלום לך דודי" בביצוע של ברי סחרוף, שיר ששמענו ב"אדומי השפתות" של שירי הרשב"ג.
בכל שאר הערב התקיימו יחסים של ניסוי וטעייה, תרצו – תהייה, תרצו – תעייה בין המלחין עדי רנרט שניגן בפסנתר עם הגב ובין הקהל, שעלעל  בתוכניה כדי להבין איפה הוא בדיוק נמצא. גם אנוכי שלפתיה (את התוכניה) כי זכרתי, שרנרט כבר העלה ערב בפסטיבל ג'אז תל-אביב. ואמנם  היא אישרה שהפרויקט "פעמון" כבר הועלה בגרסה קודמת בפסטיבל הג'אז של תל-אביב בשנת 2000.
הרכב הנגנים אישר את כוונות היוצר – סלט מוסיקלי עשיר ירקות ופירות שיש בו מוסיקה אינסטרומנטלית וקולית מהאגן המקומי, מהאגף האסיאתי, נגיעות פופ, מגעי  ג'אז, כשהיומרה היא (ואני עדיין בתוכנייה) להציג שירים בטקסטים "הנוגעים בדרכים שונות בשאלות של משמעות החיים". בבחירת הטקסטים נעזר עדי רנרט בבעל סמכות  – המשורר רוני סומק. ליקטו לקט של שירים מכל הבא ליד – טקסטים עתיקים מאירן, מהודו , יפן ועד נתן זך, אלן גינזבורג, יונה וולך ולאה גולדברג וגם שלמה ארצי  כדי להקנות לערב  אויפיו האקלקטי.
מיקה קרני שרה "מעל הרקיע" של נתן זך, אחר-כך קיבלנו משהו הודי קלאסי – "פרבוג'" בשירתה של ליאורה יצחק, ברי סחרוף עלה ל"בעיות זהות" של יונה וולך, רונה קינן – "שיר לילדה שכבר נולדה" של רוני סומק, עדי רנרט עצמו שר "גורו" לפי אלן גינזבורג ורונה קינן "שרוול התפוז" – שיר יפני עתיק, מיקה קרני חזרה ל"עם הלילה הזה" של לאה גולדברג, ואחרי "סיטואציה" (שלמה ארצי) ו"שלום לך דודי" – סיים רנרט בקולו השברירי בשיר המרגש "קריאתו של פעמון".
זה לא היה ערב קונספטואלי. "שאלות משמעות החיים" הוא מוטו כללי וערטילאי מדי כדי ליצור דבק בין הקטעים. גם לא קיבלנו יצירה של התחלה-אמצע-סוף, אלא בעיקר ניסיון ליצור איזשהו מארג של שירים, רובם אינם מוכרים, ולעבד אותם ברוח פופ-אתנו-ג'אזית. צילמתי את פני הקהל. רוב הערב הם היו כשלי. תועים, מבקשים לדעת יותר, לא הכי מתחברים. העזה מתחילה ביומרה. יומרה מתחילה בהעזה. הערב העשיר של עדי רנרט נשאר בשלב ההעזה והיומרה.
נ.ב.
רצוי היה לחלק לקהל תוכנייה יותר מפורטת. אני מעריך שרוב הקהל לא זיהה את השירים, גם לא מי יודע מה קלט מילים.

עדי רנרט: פסנר, קלידים, פלוגלהורן, ניצן עין הבר – כלי נשיפה ואקורדיון, אמיר שהסר – חלילים, אסף רוט – כלי הקשה, ויבראפון, אייל בן עמי – עוד וגיטרה, אלי מגן – קונטרבס, ז'אן פול זימבריס על התופים.

שירים: פשוט (הקלטה מהמחשב), הוקרה – אינסטרומנטלי, מיקה קרני – מעל הרקיע (נתן זך), ליאורה יצחק ומיקה קרני – פרבוג' (הודי קלאסי) ברי סחרוף – בעיות זהות (יונה וולך), רונה קינן – שיר לילדה שכבר נלדה (רוני סומק), חצי טון – אינסטרומנטלי, עדי רנרט – גורו (אלן גינזבורג בתרגום נתן זך) ליאורה יצחק – ושום סלע (תרצה אתר), עדי רנרט – אמהרה (שיר פרסי עתיק), רונה קינן – שרוול התפוז (שיר יפני עתיק), "פעם בקיץ" – אינסטרומנטלי, מיקה קרני – עם הלילה הזה (לאה גולדברג), ברי סחרוף ורונה קינן – סיטואציה (שלמה ארצי), ברי סחרוף – שלום לך דודי (הרשב"ג), עדי רנרט – קריאתו של פעמון.

וידיאו מההופעה: ברי סחרוף רונה קינן – סיטואציה

רונה קינן ברי סחרוף – סיטואציה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן