ההופעה 2009

מתיסיהו

מועדון בארבי ת"א
4/5

מתיסיהו כאן, ארץ הקודש תמיד מחכה לו. לא ידלג עליה, במיוחד כשיש אלבום חדש – "light" וגם סינגל הורס – One Day. אנחנו ערב אחרי ההופעה בבריכת השולטן – למעלה מ-6000 אלף איש חילוניים, דתיים, חרדים וחסידים שהגיעו לחגיגה מול החומות.
מתיסיהו יודע לרדת מהר הקודש אל רצפת החול. הרצל פינת קיבוץ גלויות. בארבי צפוף פחד. שעת פתיחה רשמית נשארת כרגיל בגדר המלצה. כל השאר – תתאזרו בסבלנות. התאזרנו בה. היא השתלמה.
ההרכב המלווה לא אחר מאשר להקת האינדי- מטאל-דאב "dub trio". בתוספת קלידן וגיטריסט מצוינים. האם אנחנו ב"הופעה סודית" (הייתה אחת באחד מביקוריו הקודמים) איזה סודית. כל שוחר רגאיי סביבתי הגיע. והנה, גם דניאל זמיר , משת"פ רצוי, עולה לנשוף. ציציות וכיפות נפגשות לסיעור רגאיי-ראפ-רוק.
נדמה לי שלא ראיתי אותו ככה,  לבוש כבד "מיליטריסטי" משהו חמוש במשקפיים כהים. פאות ארוכות וזקן עבות. לפני שמתיסיהו  החל לפשוט דברים, הוא נראה דמות צ'ה גווארה כזו.
כל סנטימטר אדם במועדון התכונן להמריא איתו. והמריאו. למעט מאוד אמנים יש את האימפקט של מתיסיהו. מוסיקאי חסידי מניו-יורק שמחובר בטבורו לרגאיי של ג'מייקה כדי להוציא לפועל את עולמו הרוחני. והוא מוציא גם מוציא.
מה ליהודי חסידי ולרגאיי? כשהאלבום Youth, הגיע לפסגת מצעדי הרגאיי של הבילבורד – הבינו כולם שיש קשר. אבל מתיסיהו (הוא רק בן 29?) אינו רק רגאיי. קודם כל – מנסה לקרב את המלך דוד שלו לממלכת הראסטאפרים. והוא מצא את הדרך משלו להתאים את הקונספט החסידי.
האם אהבתי את מתיסיהו יותר מאשר באפריל 2007 בהאנגר ת"א? לפי הערב הזה ששמעתי בבארבי – הוא מנסה להמציא את עצמו מחדש, חובר להרכב שהעניק לו סאונד יפהפה, גיטרה שצלצלה אגדה, רוק אלקטרוני, ראפ נהדר. נו מה הפלא: בשביל Light הוא לקח מפיק נפלא כמו דיוויד קאהן שעבד עם פול מקרטני והסטרוקס. מתיסיהו עסוק בלסגנן את המוסיקה שלו – רגאיי, דאנסהול, סקה, פופ-רוק, ראפ, דאב עושים חבירה. וכמובן – התכנים. ב-2008 החליט מתיסיהו לקחת פסק זמן מהופעות כדי ליצור את Light. הוא הגיע לירושלים להיפגש עם מורו ורבו אפרים רוזנשטיין כדי לסכם 3 שנים של לימודי תורה ב-16 שירים חדשים. כשחזר לניו-יורק – שכר דירת גג בברוקלין, אכלס אותה בנגנים ומפיקים ויצא לדרך. חלק מהפרויקט כלל גם גיחה לג'מייקה – שתוצאותיה הגיעו לאלבום החדש (שיר עם הזמר Jah Don)
והנה  זה מגיע  לבארבי. אם לקצר סיפור – טקסטים כרגיל לא הכי מגיעים,  כי החגיגה משתלטת, מי שלא מכיר את השירים – בבעיה. מתיסיהו גם לא אומר כמעט דבר בין השירים. תן למוסיקה ללכת במקומך, ואמנם כשמתיסיהו מגיע חמוש בנגנים כמו ששמענו, האיכויות שלו מקבלות שדרוג, הרכב קטליזטורי שמצליח לבנות ערב של אווירה ועוצמות. מנגינות וקצבים שחוברים למסרים ההומניסטיים האוניברסאליים שלו,
מוסיקה חיה, נושמת – כמובן לבני המזל שהגיעו לשמוע אותה.

מתיסיהו קטעים מההופעה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן