ההופעה

כריס קורנל

גני התערוכה תל-אביב
5/5

זיקית. 20 שנות קריירה שמחליפות צבעים על הבמה. הקהל הגיע בשביל אודיוסלייב (Audioslave) וסאונדגרדן (Soundgarden) מכל מקום על הדשא בגני התערוכה הבנת שאתה שומע את אחד הקולות החזקים ביותר ברוק. נדמה לי, תתקנו אותי, שקולו של כריס נשמע הפעם יותר חזק ובשל מאי-פעם.
צפירת ארגעה: מי חשש שקורנל שינה עורו לפי האלבום האחרון שלו – חששו התבדה בגדול. הרוקר הזה לא יכול להישמע צבע אחד, בטח לא היפ הופ או משהו בכיוון. קורנל, למי שעדיין אינו מבין, הוא מוסיקאי שאינו מחבב במיוחד קיבעון על ז'אנר אחד, והוא כבר אמר בראיון, שהוא כותב שירים לפי מה שבא לו בזמן מסוים, במצברוח מסוים. קריירת הסולו שלו איפשרה לו את זה – להיות חופשי לכתוב מה בראש. מאז ימי הגראנג' של סיאטל, האיש מת להמציא את עצמו מחדש, אבל במהות להישאר הוא – כריס קורנל.
קורנל הוא רוקר ורסטילי ממדרגה ראשונה. עולה על הבמה כדי לתת את קורות חייו ברוק. זה יותר מלהיב מאשר אלבומי האולפן שלו. קורנל הוא אמן של לייב. פאקט.
שעתיים וחצי על הבמה.כשלושים שירים. מופע ארוך במיוחד. Part of Me הוא מתאבן שמצית את הערב. החומרים של סאונדגרדן – חומר דליק, הרד רוק שמבעיר את הערב. כל מה שרצו ממנו, הקלאסיקות, כולל הרכב תענוג, הדיסטורשנים, המתופף העצום. והקול שלו. זה קול מהסוג שמכניס אותך לפנתיאון של הרוק, כמו למשל, אדי ודר. גם ההפוגה האקוסטית, כשכריס קורנל פורט לבדו אנפלאגד על גיטרה נטולת דציבלים מגיעים שירים שקטים ונפלאים כהכנה להמשך הפצצה נוספת של ריפים מטאליים. אהבתי את הרוגע הזה שקורנל לקח לעצמו. הוא מעיד על הגעה לבגרות אומנותית. קאבר מעניין – בילי ג'ין של מייקל ג'קסון.  מהחדש – Scream שמשתלב.
ואמנם: בגני התערוכה קיבלנו כריס קורנל בשיא בשלותו האומנותית. איזו רשימת שירים מפוארת. והמעברים האלה מסגנון לסגנון, הטונים היפהפיים, העוצמה שמגיעה גם מהמכוסחים, גם מהשקטים. קורנל הוא מקצוען בדם, יודע לשלוט בקולו כמו בכלי נגינה, מטפס איתו לשחקים, אבל יודע גם להוריד הילוך.
חמוש בלהקה צעירה, רעננה וטעונה שנותנת לו כל מה שצריך כדי להישמע היום אמן הכי בשל שמחבר כמעט כל תחנה בקריירה שלו, כולל האחרונה. ההופעה בגני התערוכה מציבה סטנדרטים גבוהים במיוחד בכל מובן לאיך צריך להישמע/ להיראות (תאורה – יפהפייה) מופע רוק. קוראים לזה בלעז: מקצוענות.

רשימת שירים

Part of me
Time
Enemy
No such thing
Billy jean
Set it off
Show me how to live
Hunger strike
Ground zero
Never far away
Burden
Spoonman
Cornell
Long gone
Cochise
Watchout
Scream
Preaching
Be yourself
Rusty cage
Encore
DISAPPEARING ACT
Let me drown
Black hole sun

כריס קורנל – מסיבת עיתונאים

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

2 תגובות

  1. שמע,
    למרות שאני משוחד כי אני מטורף על כריס, כתבות כלכך ענייניות לא קראתי, מסיבה כזו או אחרת מבקרי מוזיקה נשמעים כמו עדר שכותבים מה שהקהל רוצה לשמוע…

    כיף לקרוא חדש ואובייקטיבי!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן