The Endless River

פינק פלויד חדש

אן.אם.סי
4/5

שיר אחד מושר בלבד. Louder Than Words – שמסיים האלבום. כל השאר – קטעים אינסטרומנטליים. גם האינסטרומנטלי מספר סיפור. הצליל הקודר של Things Left Unsaid לוקח למחוזות מוכרים. It's What We Do מעורר געגועים של ממש.
מי האמין שפינק פלויד עוד תקום לתחייה באיזושהי צורה. אלבום חדש? לא בדיוק. לפני כשנה האזינו דיוויד גילמור וניק מייסון לחומרים שהוקלטו לפני 20 שנה, והחליטו כי יש מקום להוציאם כאלבום האחרון בהחלט של "פינק פלויד". החומרים שהפכו ל"נהר האין סופי" מבוססים על הסאשנים של ריק רייט וניק מייסון בעת שעבדו על The Division Bell, אלבום האולפן האחרון של "פינק פלויד" בשנת 1993. 
את השנה שחלפה הקדישו גילמור ומייסון לשדרוג ההקלטות הישנות ולהוספת הקלטות חדשות בכדי ליצור את מה שגילמור מגדיר כאלבום פינק פלויד של המאה ה-21. מדוע רק עכשיו? השניים מתרצים זאת כמחווה לריק רייט המנוח שהלך לעולמו לפני שש שנים ממחלת הסרטן ושנגינת הקלידים שלו הייתה ליבו של הצליל הפינק פלוידי. אבל כשמאזינים לאלבום, ברור כי היו כאן חומרים שהמתינו לגאולתם.
The Endless River יעורר תחושות געגועים אצל מעריצי הלהקה הותיקים. יש בו דגש על ביצועי הסולו התחושתיים של גילמור, גם כאלה המזכירים את Another Brick in the Wall Part 2, גם Wish You Were Here מ-1975. שומעים צליל ישן של רייט המנגן בעוגב ברויאל אלברט הול בלונדון בקטע Autumn ’68 במעין ג'סטה ל – Summer ’68 מתוך האלבום Atom Heart Mother. זה אחד הקטעים היפים באלבום. השראת רייט נמצאת גם ב – Ebb And Flow בנגינת גיטרת הסלייד של גילמור, צליל המתחבר נפלא לפסנתר חשמלי.
אחרי הבלגנים שהלהקה עברה, עדיין קיים הגרעין הפינק פלוידי העמוק בצליל הזה. אי אפשר לטעות בו, להתענג על יופיו. יש שהגדירו את האלבום כ"הערת שולים" לקריירה של פינק פלויד באוריינטציה שלילית. ברור שלא מדובר כאן באלבום חדש רגיל של להקה קיימת, אבל הד מוסיקלי יפה העולה כאוב מן העבר, תזכורת אחרונה ללהקה גדולה.

על Louder Than Words

1. Things Left Unsaid
2. It's What We Do
3. Ebb And Flow
4. Sum
5. Skins
6. Unsung
7. Anisina
8. The Lost Art Of Conversation
9. On Noodle Street
10. Night Light
11. Allons – y1
12. Autumn '68
13. Allons – y 2
14. Talkin' Hawkin'
15. Calling
16. Eyes To Pearls
17. Surfacing
18. Louder Than Words

וידיאו: דיוויד גילמור וניק מייסון על האלבום החדש

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן