חמישיית בראון-רואוץ' הקלאסית בשיאה. קליפורד בראון, שנפטר בתאונת דרכים בשנת 1956 כשהוא בן 25, היה חצוצרן שהתקרב לשלמות ככל שמדובר על נגן חצוצרת ג'אז. הוא שימש עוגן לכל הרכב וקבע את הטון של הלהקה כולה. האלבום ה זה הוא דוגמא לאחד המשמחים ומרוממי-הרוח בכל הג'אז. התיפוף הדמיוני והחיוני של מקס רואוץ' הוסיף עוצמה לצליל של הלהקה. רצועות "ג'וי ספרינג", "גורו" ""Parisian Thoroughfare" מסבירות מדוע האלבום הזה נחשב קלאסי בג'אז.
מי יודע מה היתה תרומתו של בראון לג'אז אם הוא היהנשאר בחיים. הנגינה שלו כל כך מלוטשת ומושלמת מבחינה טכנית שהוא נחקר כל הזמן על ידי חצוצרנים. המוזיקה הזו פשוט מקרינה שמחה עם נגינה מבריקה של כל ההרכב. רבים רואים בסולו של בראון ב"ג'וי ספרינג" אחד האלתורים הטובים ביותר שהוקלטו אי פעם בג'אז. מקס רואוץ' יליד ניו יורק 1925, היה המתופף הראשון שהשתמש בתופים ככלי נגינה "מלודי", גם אדריכל של קצב, שניגן ב3/4 וגם ב5/4.הניו יורק טיימס תיאר את השת"פ כהרכב הבופ המיוחד ביותר עד מותו של בראון בשנת 1956.
שיתוף הפוסט
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email