בוקר טי ג'ונס

איש הבלוז Booker T Jones, להופעה אחת עם הגיטריסט סטיב קרופר

/5

חג לשוחרי הריתם נ' בלוז והבלוז: בוקר טי ג'ונס Booker T Jones יגיע לכאן, כשהוא ממותג כמו בשבעים כבוקר טי והאם ג'יז. אחד התקליטים האהובים עלי בימים ההם, שאני ממשיך לנגן הוא McLemore Avenue, שיצא במהדורה ישראלית (העטיפה שמחקה את חציית הרחוב של הביטלס ב – Abbey Road) , לטעמי התקליט הטוב ביותר שבוקר טי ולהקת ה- MG's הוציאו. בוקר טי, שסמלו המסחרי – "הצליל של ממפיס" במסגרת חברת Stax  המיתולוגית, זכה בארבעה גראמי ונכנס ל"היכל התהילה של הרוקנ'רול".
היום הוא כבר בן 70, קשור עדיין להרכב  MG's שהקים בשנות השישים עם גיטריסט הבלוז סטיב קרופר, הבסיסט לואי סטיינברג והמתופף אל ג'קסון.
בוקר טי ולהקתו מזוהים בעיקר בזכות הקטע האינסטרומנטלי, Green Onions (וידיאו למטה), שהפך ללהיט ענק. במקביל ניגן בוקר טי עם אמן הסול האגדי אוטיס רדינג, וגם הפיק אלבומים לאמנים אחרים כביל וית'רס ווילי נלסון.
במהלך שנות השבעים ניגן ג'ונס עם ניל יאנג ורי צ'ארלס, ובשנת 2007 זכה בפרס הגראמי הראשון שלו על מפעל חיים, הראשון מתוך  הארבעה, בהם זכה, כאמור, במהלך הקריירה הארוכה שלו.
לארץ יגיע ג'ונס עם סטיב קרופר, הגיטריסט הוותיק של ההרכב, שגילם בין השאר את עצמו בסרט המוזיקה "האחים בלוז" – כגיטריסט בלהקתם של האחים, ונבחר ע"י מגזין הרולינג סטון למקום ה 39 ברשימת 100 מגזין  מגזין המוזיקה Mojo אף בחר בו כגיטריסט השני הטוב ביותר מבין כול הגיטריסטים בכל הזמנים.
את עמדת המתופף תופס סטיב פוטס הוותיק, עוד בוגר של סצנת הבלוז של ממפיס – שתופף עם אמנים כגון ניל יאנג, באדי גאי, גרג אולמן ורבים אחרים.
היכן ומתי? הופעת ישיבה במועדון התיאטרון ביפו, 7.1.2016, מחירי כרטיסים בין 209-279 שקלים.

על האלבום האחרון של בוקר אי – Sound The Alarm

וידיאו: Green Unions  בהופעה חיה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן