מודי בלוז

בין הנכנסים להיכל התהילה של הרוקנ'רול 2018 – בון ג'ובי, מודי בלוז, דייר סטרייטס

/5

ברשימת הנכנסים להיכל התהילה של הרוקנ'רול בארה"ב לשנת 2018 – להקות מודי בלוז, דייר סטרייטס, בון ג'ובי  והקארס (The Cars), וגם זמרת הסול נינה סימון וזמרת הגוספל סיסטר רוזטה ת'ארפ (Sister Rosetta Tharpe) הטקס השנתי הנערך בפעם ה-33 ייערך ב-14 באפריל בפאבליק אודטוריום בקליבלנד.
בזמן שהפאנק והדיסקו שלטו במצעדים, התבלטה  דייר סטרייטס הבריטית החל בסוף שנות ה -70 ובתחילת שנות ה -80 הודות לסגנון הקולי הלקוני ונגינת הגיטרה הבלוזית של  מארק קנופלר עם  להיטים כמו ה"סולטנים של סווינג" , "רומיאו ויוליה" ו "כסף בחינם". בין חברי הקבוצה יהיו מארק קנופלר, דייוויד קנופלר, אלן קלארק, גיא פלטשר, ג'ון אילסלי ופיק ווית'רס.
להקת הפרוג רוק Moody Blues שינתה פניה מ להקת R & B להרכב פסיכדלי  ורוק קלאסי תזמורתי שבלט באלבום Days of Future Passed, שכלל את הלהיט הנפלא "Nights in White Satin". זה קרה עוד לפני עלייתן של להקות פרוג, כו Yes ו- Genesis. בשנות השמונים ניסתה הלהקה למקד מחדש את הצליל שלה עם שירים כ – "Your Wildest Dreams". בין חבריה בלטו ג'סטין הייוורד, גראהם אדג ', ג'ון לודג', מייק פיינדר וריי תומאס.
להקת The Cars הוקמה על ידי הזמר ריק אוקסק Ric Ocasek והזמר/הבסיסט המנוח בנג'מין אור Benjamin Orr בשנת 1976, הקארס הוציאה 13 סינגלים מסוג הרדיו-פרנדלי י כולל להיטים איקוניים כמו Good Times Roll, My Best Friend's Girl ,Just What I Needed ו-Drive. הלהקה שודרה הרבה  ב- MTV בשנות ה -80 הודות לסרטונים פורצי דרך שלהם לפני פירוקה בסוף שנות ה -80.|
בון ג'ובי מניו ג'רזי, הוא הרכב הרוק המצליח ביותר מכל הנ"ל , להקת רוק שצמחה בתחיל השמונים בשילוב של מטאל ולהיטי רדיו פרנדלי ובעיקר על הנוכחות הכריזמתית של סולנה ג'ון בון ג'וב. מי שכונו  אגדות הצווארון הכחול" מכרו יותר מ -120 מיליון אלבומים גם בזכארות שירים כ –  "You Give Love a Bad Nam, Livin' on a Prayer, Bad Medicine,Wanted Dead or Alive ו -It's My Life. פרט לג'ון בון ג'ובי בלטו בין חבריה  דייויד ברייאן, ריצ'י סמבורה, אלק ג'ון כזה וטיקו טורס.

*** היכל התהילה של הרוק אנד רול  Rock and Roll Hall Of Fame הוא מוזיאון וארגון שנמצא בקליבלנד, אוהיו. המוזיאון מתעד את ההיסטוריה של מוזיקת הרוק אנד רול. בתוך המוזיאון ניתן למצוא פריטים ומידע על להקות, זמרים, נגנים ואישים הקשורים במוסיקהת הרוק. שהשפיעו על מוזיקת הרוק. היכל התהילה נוסד בשנת 1983. על נבחריו הוא הוא מכריז החל מ-1986. בין האמנים שנבחרו באותה שנה להיכל היו אלביס פרסלי, צ'אק ברי, ריי צ'ארלס, באדי הולי, פאטס דומינו, ג'יימס בראון, ג'רי לי לואיס, סם קוק, ג'ון האמונד, סם פיליפס, ריצ'רד הקטן, רוברט ג'ונסון ועוד. מדי שנה מועמדים אמנים נוספים להיכנס להיכל, ומתוכם נבחרים כחמישה על סמך הצבעתם של מומחי רוק. בחירת אמן להיכל מחייבת פעילות של מעל ל-25 שנה מאז יציאת האלבום הראשון של האמן לאור. להיכל נבחרים גם מועמדים בקטגוריות נוספות מתחומים המלווים את תעשיית המוזיקה.

מודי בלוז – "לילות משי לבן"

בון ג'ובי – It's My Life

דייר סטרייטס – Sultans Of Swing

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן