Sylvia Cuenca

ג'ונגל התופים של מקס רואץ' השבוע בסדרת ג'אז חם

/5

מקסוול למואל רואץ'  Maxwell Lemuel Roach נחשב לאחד מגדולי המתופפים והג'אזיסטים –  מחלוצי הבי בופ וההארד בופ.  הוא היה מלחין ומוביל להקות ג'אז חשוב, שינה את פני המוזיקה בצורות רבות ובלי ספק היה מהאנשים המשפיעים ביותר בתולדות הג'אז.  רואץ' בנגינת סולו, הוכיח בהופעות שלמות, שמערכת התופים היא כלי היכול להחזיק לבדו – הופעת סולו . היה דמות מרכזית בהבאת מערכת התופים למרכז הבמה ככלי סולני, שאפשר לנגן בו מנגינות ולא רק ככלי מלווה.
השבוע במסגרת סדרת ג'אז חם,  ינסו שני מתופפים מוכשרים להביא משהו מרוחו של ענק התופים בנגינה בשתי מערכות תופים.  את המופע יובילו סילביה קואנקה ניו יורקרית ממוצא מכסיקני, שנגנה במשך 17 שנים עם החצוצרן המפורסם קלארק טרי ועם מלך ה"פוסט-בופ" הסקספוניסט ג'ו הנדרסון, ושי זלמן מבכירי אמני הג'אז בישראל . סילביה ושי "התאהבו" בתקליט המפורסם של מקס רואץ' עם קליפורד בראון.
הם יופיעו לצד הסקסופוניסט והחלילן האמריקאי, ג'ף קלייטון שהיה שותף מוסיקלי של מייקל ג'קסון, מדונה, פרנק סינטרה וריי צ'ארלס ולצד טמיר הנדלמן פסנתרן ג'אז ומלחין שהופיע והקליט עם אמנים מגוונים כמו ברברה סטרייסנד, וג'ון פיזארלי, הוא חבר ותיק בשלישיית ג'ף המילטון וכן בתזמורת של קלייטון-המילטון.

Sylvia Cuenca תופים (ארה"ב)

Jeff Clayton סקסופון (ארה"ב)

Tamir Hendelman פסנתר (ארה"ב)

דור סמוכה בס (ארה"ב/ ישראל)

שי זלמן תופים (ישראל)

על מקס רואץ'

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן