SuRie

גיל לואיס, מוסיקאי ישראלי שותף לכתיבת השיר שייצג את בריטניה באירוויזיון

/5

גיל לואיס, מוסיקאי ישראלי, בוגר "רימון", שותף לכתיבת השיר Storm שייצג את בריטניה באירוויזיון בליסבון ע"י הזמרת SuRie, שנבחרה ע"י הבי.בי.סי לתחרות בליסבון ב-12 במאי. סורי אינה מזרה לאירוויזיון – היא היתה זמרת הליווי של בלנש, נציגת בלגיה בשנה שעברה. השיר מתבסס על המשפט:  “We can hold our hands together through the storm oooh, through the storm oooh”. שמה המלא של SuRie הוא Susanna Marie, זמרת וגם שחקנית. פרט לגיל לואיס שותפים לשיר ניקול בלייר, ושון הארגריבס.

*** ישראלים לא מעטים ראו באירוויזיון קרש קפיצה לקריירה בינלאומית גם לא תחת דגל ישראל. בשנת 1963 ייצגה הזמרת כרמלה קורן את אוסטריה וסיימה במקום השביעי עם 16 נקודות.  באותה שנה ייצגה אסתר עופרים את  שווייץ  בשיר T'en vas pas ("אל נא תלך") וכמעט שזכתה במקום הראשון, אלמלא שינתה נורווגיה את הצבעתה ברגע האחרון לטובת השיר הדני עקב טעות בהקראת השירים הזוכים והקראתם מחדש.  היא סיימה במקום השני עם 40 נקודות בהפרש של שתי נקודות בלבד מהמדינה המנצחת,  דנמרק,  שיוצגה ע"י הצמד גרטה ויורגן אינגמן.
בשנת 1986  הופיעה הזמרת הישראלית תמנע בראואר, בתו של האמן האוסטרי-ישראלי אריק בראואר,  כנציגת אוסטריה והגיעה למקום ה-18 עם השיר "Die Zeit ist einsam", מקום אחד מעל ישראל, שלא העניקה לה נקודות.
בשנת  2003 כתבו מירית שם אור וצביקה פיק את שיר האירוויזיון לאוקראינה  אשר לקחה לראשונה חלק באירוויזיון. את השיר "Hasta la Vista" ביצע הזמר אולכסנדר פונומיירוב אשר סיים במקום ה-14 עם 30 נקודות. ישראל העניקה לשיר ארבע נקודות.
בשנת 2005,  שימשה אורטל מלכה נציגתה של צרפת בגמר האירוויזיון הזמרת ילידת ישראל , שסיימה במקום הלפני האחרון עם השי "Chacun Pense A Soi"
עוד נציג ישראלי שייצג את צרפת בשנת 2016 היה הזמר הישראלי-צרפתי עמיר, שהגיע למקום השישי בגמר התחרות עם השיר "J'ai cherché", כאשר חבר השופטים הישראלי העניק לשיר 8 נקודות ובהצבעת הקהל הוענקו לו 12 נקודות. עמיר לקח חלק "כוכב נולד" ישראל ולאחר מכן, בתוכנית דה וויס בצרפת והגיע לגמר התוכנית, אך לא זכה.
בלהקת  "six4one"  שייצגה את שווייץ ב-2006 היתה חברה הזמרת הישראלית ליאל קולט

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן