דיוויד בואי

דיוויד בואי 1947-2016

/5

לא ייאמן: דיוויד בואי אינו עוד אתנו. מותו נקבע שלושה ימים אחרי יום הולדתו ויציאת אלבומו החדש Blackstar. הידיעה התפרסמה בעמוד הפייסבוק של בואי. מי היה מודע למחלת הסרטן בה נאבק בשנה האחרונה? הרי רק תמול-שלשום סקרנו את האלבום.
בלשון ההודעה: "דיוויד בואי מת היום ברוגע ובשלווה, כשהוא מוקף במשפחתו, אחרי 18 חודשים מאבק בסרטן" וגם: "בשעה שרבים מכם יתאבלו על האבדה, אנחנו מבקשים שתכבדו את פרטיות המשפחה בימי האבל".
בנו דנקן פרסם תמונה בטוויטר עם אבא דיוויד וכתב: "אני מצטער, אבל זה נכון". בריאן אינו, מי ששיתף עמו פעולה ביצירותיו צייץ: "מילים אינן יכולות להביע". קניה וווסט: "דיוויד בואי היה אחד ההשראות החשובות שלי כיוצר. כל כך נועז כל כך יצירתי. אני מתפלל עבור ידידו ומשפחתו"
לא נסכם את דיוויד בואי בידיעה הקצרה והמצערת הזו. המוסיקה שלו ממשיכה להתנגן אצלי. אני אמשיך להקשיב לאלבומיו כאילו דבר לא ארע. מבחינתי, חמשת העשורים של דיוויד בואי  ימשיכו להלך עלי. הוא היה זיקית נפלאה, אינספור פרצופים, איש של מסתורין ומרד, ותמיד-תמיד עורר עניין כיוצר מתחדש ולא צפוי מאז ראשית הקריירה שלו כאמן רוק פולק בעל חזות דו מינית בשיער בצבע אורנג', חוצן הגלאם-רוק, זיגי סטארדאסט, רוקר הארט של אלבומי ברלין, איש ההרד רוק, הטכנו, הדאנס, האלקטרוני, הג'אז האימפרסיוניסטי, התיאטרון. האיש החל ב – Space Oddity והגיע עד Where Are We Now ו – Lazarus.
ב-2004 קיבל התקף לב ופרש מהופעות. הוא הופיע רק בארועים מיוחדים בשיר או שניים כמו הופעה משותפת עם ארקייד פייר ודיוויד גילמור. את הדואט האחרון שלו עשה ב-2006 עם אלישה קיז.  ב-2013 הוא הוציא אלבום ראשון אחרי עשר שנים של הפסקה – The Next Day,  מקום ראשון במצעד המכירות בבריטניה, מקום שני בארה"ב. אלבומו האחרון Blackstar הוקלט בסודיות מוחלטת, ויציאתו כוונה ליום הולדתו ה-69 ב-8 בינואר, שלושה ימים לפני מותו. איזו אבידה לעולם המוסיקה.

העולם בלי דיוויד בואי

וידיאו: Life On Mars

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן