האבנים המתגלגות 5

הרולינג סטונס: לחיות בעיירת רפאים

/5

את הקרדיט הראשי של הסינגל החדש Living In A Ghost Town יכולים הרולינג סטונס לתת לקורונה, למרות שהוא לא נכתב בתקופת הקורונה, אלא שוכתב מעט. היא אינה סיבת השיר, אבל ללא זפק הזרז להוציאו עכשיו.
השיר הושלם בבידוד בלוס אנג'לס ובלונדון, וזהו הסינגל המקורי הראשון, שהאבנים משחררים מאז 2012, אז נכללו Doom And Gloom ו- One More Shot באלבום האוסף GRRR! (***)
Living In A Ghost Town , הוא שיר נינוח של רוק פוגש רגאיי, שהוקלט עוד לפני ההסגר. הוא לא נכתב לימי קורונה. לפי עדות ג'אגר, תחילתו  עוד לפני שנה בלוס אנג'לס כשיר לאלבום חדש של הלהקה, אבל אז ג'אגר חלה, וסיומו של השיר נדחה.

בתחילת המשבר העולמי הם חזרו לשיר. מי שמחפש קורונה יוכל למצוא אותה במילים "החיים היו כל כך יפים / ואז כולנו ננעלנו… בבקשה שזה יגמר / תקועים בעולם בלי סוף." מצד אחר, ג'אגר שר על תוהו ובוהו ("משקפיים כולם התנפצו / חצוצרות כולן צעקו") והתמוטטות חברתית. ג'אגר מספר כי כתב את השיר תוך 10 דקות, אך שכתב אותו קלות בעקבות משבר הנגיף.
לפני שבוע, התאחדה הלהקה המבודדת בזום לצורך השיר You Can’t Always Get What You Want ששודר במופע הצדקה רב המשתתפים לטובת World Health Organisation, ארגון הבריאות הבינלאומי בשיתוף ליידי גאגא.
הרביעייה מתקרבת ל – 60 שנות פעילות, לאחר שג'אגר וריצ'ארדס הקימו את הלהקה בשנת 1962. למרות גילם (חיבור הגילים נותן 302 שנה), הם עדיין מופיעים , ומאז 2012 הופיעו כל שנה. סיבוב ההופעות No Filter tour החל בספטמבר 2017, כאשר צפון אמריקה תוכננה לתחילת מאי. הלהקה דחתה את ההופעות האלה בגלל משבר הנגיף.
ג'אגר: "20 מיליון אנשים איבדו את עבודתם, י בגלל משהו שלא קשור אליהם בכלל. ככל שיש לך פחות כסף, כך הדאגות מתעצמות, אז להרבה אנשים זה ממש קשה. יש לי חברים שגרים בדירות קטנות בעיר גדולה, ואין להם לאן ללכת. הם איבדו את העבודה שלהם. נכון, אני יודע היטב כמה אני בר מזל, אבל לא כולם ברי מזל כמוני."

I'm a ghost/ Livin' in a ghost town/ I'm a ghost/ Livin' in a ghost town/ You can look for me/ But I can't be found/ You can search/ for me/ I had to go underground/ Life was so beautiful/ Then we all got locked down/ Feel like a ghost/ Living in a ghost town, yeah
Once this place was hummin'/ And the air was full of drummin'/ The sound of cymbals crashin'/ Glasses were all smashin'/ Trumpets were all screamin'/ Saxophones were blarin'/ Nobody was carin' if it's day or night
I'm a ghost/ Livin' in a ghost town/ I'm goin' nowhere/ Shut up all alone/ So much time to lose/ Just starin' at my phone
Every night I am dreamin' that you'll come and creep in my bed/ Please let this be over, not stuck in a world without end, my friend
Preachers were all preachin'/ Charities beseechin'/ Politicians dealin'/ Thieves were happy stealin'/ Widows were all weepin'
(There's) no beds for us to sleep in/ Always had the feelin'/ It will all come tumblin' down
I'm a ghost/ Livin' in a ghost town/ You can look for me/ But I can't be found

*** מאז הוציאו גם אלבום בלוז, Blue and Lonesome, בשנת 2016, ועוד אוסף להיטים , Honk, בשנת 2019. האלבום המקורי האחרון שלהם היה The Big Bang. הוא יצא ב-2005.

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן