מארק סמית סולן ה - Fall מת

מארק אי סמית , זמר ה – Fall, מת בגיל 60

/5

מארק א 'סמית', Mark E Smith, המייסד של ה – Fall, להקת הפוסט-פאנק ממנצ'סטר, מת בגיל 60. סמית הקים את ה-Fall ב -1976 בפרסטוויץ', והיה החבר המתמיד היחיד בלהקה. הוא היה ידוע ביחסיו הסוערים והקשים עם חברי הלהקה שלו, ולעתים קרובות פיטר אותם. במשך השנים השתתפו בלהקה 66 חברים שונים, כששליש מהם שרדו פחות משנה. סמית אמר פעם: "אם זה אני וסבתא על בונגוס, זה The Fall". על מותו נודע בעמוד הווויטר של ה – Fall ובאתר חברת המוסיקה של הלהקה, Cherry Red Records. סמית' היה מוזיקאי פורה גם בימים שחלה. בשנה שעברה ה – Fall הוציאו את אלבום האולפן הלהקה ניגנה ב – 100 Club בלונדון ביולי. סמית הופיע בכיסא גלגלים בווייקפילד באוקטובר. באוגוסט, ביטלה הלהקה הופעות בניו יורק ובלואיסוויל, קנטקי, לאחר שסמית ' אושפז סמית בשל בעיות בגרון, בפה ובמערכת הנשימה. באותו זמן פרסמה מנהלת הלהקה , פמלה ונדר, הודעה: "למרבה הצער, זה יהיה הימור על בריאותו לטוס להופעות בחודשיים הבאים" בסוף דצמבר תאריכים בוטלו הופעות הלהקה בארה"ב.
מארק סמית' נולד בסלפורד בשנת 1957. את ה – Fall הקים כנער עם מרטין בראמה וטוני פריאל. של הלהקה הוציאה 11 אלבומים שהגיעו לטופ 40, ביניהם The Infotainment Scan המצוין שיצא ב-1993. הרכב שקם ב – 1976 במנצ'סטר' עבר הרבה מאוד שינויים, אבל האיש המרכזי – מארק אי. סמית' שומר עליו ועל המותג עד היום. הלהקה שהופיעה בישראל ברוקסן ב 1991, פעלה בראשית ימיה בסצנת הפאנק המנצ'סטרית של שנות ה 70 המאוחרות. השירים של הלהקה, המושרים בקולו האפל של סמית', הוגדרו כ"שירה אבסטרקטית מלאה במשחקי מילים, שנינות יבשה, אבחנות חברתיות נוקבות ומיזנטרופיה קיומית".
עיקר הצלחתה המסחרית מעוגנת בשנות השמונים. בין מערציה – שדרן הרדיו המנוח ג'ון פיל שהצהיר שזו הלהקה האהובה עליו. השינויים הפרסונליים בהרכב החלו כבר ב 1977. אלבום הבכורה של ההרכב שהוקלט במהלך יום אחד יצא בתחילת 1979. באותה שנה הקליטה הלהקה כבר את אלבומה השני. ב 1983 הצטרפה ללהקה הגיטריסטית האמריקאית  Brix Smith – אז אשתו של סמית' ולימים גרושתו. את הכינוי  Brix היא קיבלה על משיר הקלאש The Guns of Brixton השיר האהוב עליה. בריקס עזבה את הלהקה ב 1989. הוא התחתן לאחר מכן עם שפרון פריור, שניהלה את מועדון המעריצים של Fall. אשתו הנוכחית, אלני פולו – היתה חברה ה – Fall בין 2002 ל -2016.  ב-2008 יצאה הביוגרפיה שלו – האוטוביוגרפיה שלו, The Lives and Tales of Mark E Smith.ה –  Fall הופיעו בישראל ב – 1991 ב-2011 וב – 2016.

ה –  Fall בפסטיבל גלסטונברי 2015

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן