מוריס וייט

מוריס ווייט, מייסד "אדמה, רוח ואש" נפטר בגיל 74

/5

מוריס וייט, מייסד להקת "אדמה, רוח ואש" Earth, Wind & Fire, נפטר בגיל 74 בלוס אנג'לס ממחלת הפרקינסון. וייט סבל מהמחלה שנים רבות ופרש משורותיה ב-1995, לאחר שהתגלו אצלו תסמיני המחלה. הלהקה שהמשיכה להופיע בלעדיו.
"אדמה, רוח ואש" להקת סול, פאנק וגוספל , בת 9 חברים, מונעת ע"י כלי נשיפה, מכרה במהלך שנות קיומה כ-90 מיליון אלבומים. מלהיטיה הבולטים:  September, Shining Star Boogie Wonderland. על מותו של מוריס וייט הודיע אחיו, ורדין וייט, שנמנה אף הוא על חברי הלהקה.
וייט, יליד ממפיס 1941, לשעבר מתופף באולפני הקלטות, הקים בראשית שנות השישים את להקת Salty Peppers בשיקגו. על בסיס החבורה הזו יסד  את "אדמה, רוח ואש" עם הסולן פיליפ ביילי בעל קול הפלסט, שבלט ברבים מלהיטי הלהקה. הצליל המוקדם של הלהקה היה ג'אזי באוריינטציה של "ביג באנד", עם אלמנטים של פאנק וגוספל. החבורה בנתה את המוניטין שלה לא רק על שירים, אלא על הופעת במה אטרקטיבית. החבורה הופיעה בכל נקום בארה"ב מהסופר בול ועד הבית הלבן. הלהקה הופיעה בסרט
"אדמה, רוח ואש" הוכנסה להיכל התהילה של הרוק בארה"ב בשנת 2000. ראשית תקופת הצלחה הגדולה שלה היא באלבום That’s The Way of The World בשנת 1975. היא נמשכה כעשר שנים. שירים נוספים שבלטו ברפרטואר – Serpentine Fire, קאבר ל – Got to Get You Into My Life. של הביטלס, After the Love Has Gone.
מוריס וייט אמר באחד הראיונות עמו: "אנחנו חיים בחברה שלילית. רוב האנשים אינם יכולים לראות יופי ואהבה, ואני רואה במוסיקה שלנו תרופה".

וידיאו: September

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן