Millie Small

מילי סמול, הזמרת מאחורי My Boy Lollipop נפטרה

/5

הזמרת הג'מייקנית מילי סמול (Millie Small) נפטרה בגיל 73 לאחר שלקתה בשבץ מוחי. סמול התפרסמה בעיקר בזכות הלהיט My Boy Lollipop, שהגיעה למקום השני בארה"ב ובבריטניה בשנת 1964. זה היה אחד משירי הסקא (Ska) הנמכרים ביותר בכל הזמנים – יותר משבעה מיליון עותקים נמגרו מהשיר.
מייסד Island Records כריס בלקוול, הודיע על מותה ונזכר בה כ"אדם מתוק … ממש מיוחדת". היה זה בלקוול שהביא את סמול ללונדון בשנת 1963 והפיק את גרסתה ל – My Boy Lollipop, שהציג שירה מעין ילדותית בטווח גבוה מאוד. "הייתי אומר שהיא הראשונה שהפכה את הסקא לבינלאומי" .
מיליסנט סמול בשמה המקורי נולדה בקלרנדון בדרום ג'מייקה, היא הייתה אחת משבע אחים וחמש אחיות, שגדלה על מטע הסוכר בו אביה שימש משגיח.
בגיל 12 היא זכתה בתחרות כישרונות בתיאטרון פלדיום במפרץ מונטיגו; בגיל העשרה היא הקליטה בלייבל הראשון של סר קוקסון דודד בקינגסטון. כאן היא חברה לזמר הרגאיי רוי פנטון, והם הפכו לאחד הצמדים הפוריים ביותר של חברת איילנד, ובעיקר בזכות הלהיט We’ll Meet.
בלקוול החל לגלות עניין בזמרת לאחר ששחרר כמה מאותם תקליטים בבריטניה בלייבל התקליטים. הוא הביא אותה ללונדון בשנת 1963. שנה לאחר מכן היא הפכה כוכבת בינלאומית.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן