מישל פוגאן

מישל פוגאן מגיע להופעה אחת

/5

איש "הבזאר הגדול", מישל פוגאןMichel Fugain מגיע עם מופע חד פעמי למשכן לאומנויות הבמה (25.7). פוגאן והבזאר הגדול זכורים לטוב משנות השבעים, כאשר שיריו כ"זה ספור ישן" "לעוף כמו ציפור" "שלום עולם שלום" ועוד שירים שהתפרסמו בביצועיו, תורגמו מצרפתית לעברית והועלו במופע בכיכובו של דני ליטני. פוגאן בן 76 כיום הופיע בישראל פעם אחת, ביולי 2009.
פוגאן רצה ליצור קולנוע בראשית דרכו, אבל בעקבות הכרות עם השחקן-זמר מישל סארדו, קיבלה הקריירה שלו תפנית. פוגאן כתב 4 שירים לאודישן של סארדו בחברת התקליטים "בארקלי", בעקבותיו התבקש לכתוב שירים לזמרים שהיו חתומים בחברה, ביניהם דאלידה ומארי לאפורה. את הופעת הבכורה שלו באולימפיה בפריז עשה  בשנת 69.
שנה לאחר מכן כתב את המחזמר " ילד בעיר", וב- 72 החל את מסע ההופעות של "הבזאר הגדול" בהרכב של 11 שחקנים, רקדנים, מוסיקאים. חמש שנים סייר עם ההרכב בהצלחה אדירה. רבים משירי הבזאר הפכו קלאסיקות. בסוף שנות ה-70 ירד המחזמר מהבמות. ב-1988, אחרי שנים שלימד מוסיקה, הנחה תוכנית טלוויזיה, "פוגה עם פוגאן",  עבר פוגאן לחיות לתקופה בארצות הברית והקליט את אלבום הקאמבק הראשון שלו "מן החלום ועד הרוח".
במהלך התשעים המשיך פוגאן במסע הופעותיו בצרפת באולם האולימפיה האהוב עליו, באולם הקזינו בפריז. ב-1998 הוציא את האלבום ה- 17 שלו, ובמקביל חזר לשתף פעולה עם זמר מישל סארדו. ב – 2002 עבר חוויה קשה כשבתו לורט בת ה 21 נפטרה מלוקמיה. האסון השביתו עד 2007, שנה בה הקליט את "בראבו ותודה", בעזרת כמה מחבריו מגדולי הזמר הצרפתי, שנרתמו לכתוב לו שירים. העבודה על האלבום סייעה לו להתגבר על המשבר הגדול של חייו והחזירה אותו למרכז הבמה.

שתי גרסאות של Une Belle Histoire – ביניהן מפרידות 44 שנה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן