Suede סוויד

סוויד (Suede) חוזרת בספטמבר

/5

סוויד חוזרת בספטמבר לראשון לציון (זאפה LIVE פארק ראשון לציון' 25/9) אחרי 4 שנים. החבורה הופיעה כאן לאחרונה ביולי 2015 בהיכל מנורה.  ב-2010 התאחד ההרכב מחדש, לאחר הופעה במופע צדקה. סוויד כבר אורחת קבועה בישראל. אני, נזכר בהופעה מצוינת שלה בסינרמה בשנת 2000.
סוויד נחשבת לאחת מלהקות היסוד של זרם הבריטפופ. במהלך שנות ה-90, סדר גודל של הצלחות הסמית'ס בשנות ה-80 ורוקסי מיוזיק בשנות ה-70.
הלהקה נוסדה ב-1989 על ידי הבסיסט מאט אוסמן, הסולן ברט אנדרסון ובת-זוגו, הגיטריסטית ג'סטין פרישמן.   השלושה פירסמו מודעת דרושים במגזין המוזיקה NME בחיפוש אחר גיטריסט נוסף. כך מצאו את ברנרד באטלר שהצטרף כנגן גיטרה ראשית. סימון ג'ילברט התייצב בעמדת התופים. זמן קצר לאחר שהלהקה חתמה בלייבל Nude Records, פרשה ג'יסטין פרישמן.
סינגל הראשון –  The Drowners זכה לשבחי המבקרים. אלבום הבכורה של הלהקה, ששמו כשמה  Suede, קיבל את פרס מרקיורי בטקס פרסי הבריט ב – 1993 כאלבום הטוב ביותר לאותה שנה. באותה שנה הוציאה הלהקה את הסינגל המצליח  Stay Together. על רקע מתחים וחילוקי דעות בהקלטות האלבום השני, עוזב באטלר את הלהקה באמצע ההקלטות.
סוויד החליפו את באטלר בריצ'רד אוקס,  שהיה אז בן 17 והצטרף לסיבוב הופעות עולמי לקידום האלבום. החשש שנטישת באטלר תביא לסוף דרכה של הלהקה התבדה. סוויד המשיכה להרחיב את הצליל שלה עם צירופו של הקלידן וזמר הרקע ניל קודלינג לאלבומה המצליח ביותר Coming Up.
באלבום שיצא ב-1996 השתמשה הלהקה במאפייני רוק גלאם. 5 סינגלים שונים יצאו מהאלבום הזה – כולם נכנסו לעשרת הגדולים של המצעד הבריטי.
 Head Music שיצא ב – 1999 נחשב אכזבה בקרב המבקרים, למרות שהגיע למקום הראשון במצעד האלבומים. האלבום היה מלא באלקטרוניקה והתמקד בסינטיסייזר יותר מאשר בגיטרות. ניל קודלינג עוזב את הלהקה לקראת הקלטות אלבומה החמישי  A New Morning מ-2002 בעקבות מחלה, ואת מקומו  תפס חבר ותיק של הלהקה – אלכס לי.
בסתיו 2003, לאחר שהוציאו רטרוספקטיבה רחבה של עבודתם, ניגנה הלהקה חמישה לילות רצופים ב-Institure of Contemporary Arts בלונדון, אלבום שלם כל לילה – עם בי-סיידים ושירים נדירים כהדרן – בסדר כרונולוגי. עם הוצאת אלבומם Singles וסינגל שנקרא Attitude, הכריזה הלהקה כי לא יהיו יותר פרויקטים תחת השם סוויד – ובכך התפרקה הלהקה.
במאי 2004 אנדרסון ובאטלר חזרו לעבוד יחד – הם הקליטו 15 שירים והחליטו להקים להקה ולקרוא לה The Tears ולא סוויד. השניים סירבו לשיר את שירי סוויד בהופעותיהם. באחד מהראיונות שנתן אנדרסון, הוא טען כי אינו מאמין שסוויד תתאחד, אם כי לא סתם את הגולל על רעיון האיחוד. ב-1.7.2011 בגני התערוכה הבהירו חברי סוויד – מה היה כל כך דחוף להתאחד מחדש. 8 שנים עברו מאז, והם שוב כאן.

על ההופעה של סוויד ב-2015

סוויד יולי 2015 – היכל מנורה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן