ויה פארקה טורה 2 צילום מרגלית חרסונסקי

עידן רייכל מתארח באלבום החדש של ויו פארקה טורה

/5

תקציר הפרקים הקודמים לכל מי שלא עקב אחרי השידוך הזה: ויו פארקה טורה Vieux Farka Toure ממאלי, מי שמכונה "הג'ימי הנדריקס של הסהרה",  הוא המוסיקאי שעידן רייכל בחר בו לפתוח את סדרת מוסיקת העולם בבית האופרה, המשכן לאומנויות הבמה, נובמבר 2010. היינו שם. מוסיקת עולם? חגיגת מוסיקת עולם. תרצו – שמחת האפרו-רוק-דאב-פאנקי-מערבי.
רייכל רצה גם מזכרת מהמפגש. הוא הלך על השם המחייב "הקולקטיב של טורה-רייכל". 11  הסאשנים של תל-אביב הציגו  מוסיקה אינסטרומנטלית השוזרת מוסיקה מאלית אפריקנית מסורתית, פופ מערבי, אפרו קריבי, אלמנטים ים-תיכוניים באווירה של האזנה קלה, בפרוש לא גרוב כבד.
ויו פארקה טורה (34),  בנו של עלי פארקה טורה האגדי, "עלה" על האוריינטציה המלודית של רייכל.  הוא הצליח לחבור אליו בעידון רב, בתפירה זהירה של צלילים משני העולמות, באלתורים חמים עד סוחפים של אימפרוביזציה ספונטנית מענגת. שיתוף הפעולה הוליד פרק ב' – הסאשנים של פריס – . 13 קטעים  בגוונים מרהיבים של מנגינות, מקצבים, אלתורים, קולות.
עכשיו עידן רייכל מתארח ב-2 קטעים באלבומו החדש של טורה – Samba, אלבום שהוקלט לייב בניו-יורק. השירים הם Maya  ו – Mariam. טורה מגיע ללא ספק לשיאים חדשים בקריירה שלו כמוסיקאי אפריקאי וכאיש מוסיקת עולם יצירתי,  שפיתח צליל חדש של המוסיקה האפריקאית המחובר למערב – מבלי לוותר על המקורות האותנטיים שלו.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן