בראיין בלייד Brian Blade & The Fellowship Band

פסטיבל הג'אז באילת 2017 – המלצות

/5

הפריקים של פסטיבל הג'אז כבר שריינו תאריכים 27-31 באוגוסט. מבחינתם הפסטיבל הוא אירוע של ,הכל כלול", יהיו המשתתפים אשר יהיו.
ויש מי שבודקים האם כדאי להגיע, כלומר האם יופיעו באילת אמנים אטרקטיביים דיים כדי להגיע ליום-יומיים ואולי יותר. ממבט ראשון על התוכנית – קיים ניסיון לספק טעמים רבים ככל האפשר גם בהיבט של מופעים ישראלים. אם מחפשים ענקי ג'אז קלאסיים – גם בנרות לא תמצאו, אבל אכן ישנם כמה אמנים שמצדיקים הגעה.

הנה כמה המלצות:

Al McKay´s Earth Wind & Fire Experience

הגיטריסט של הלהקה האגדית, אדמה, רוח ואש, אל מק'קיי, אסף סביבו קבוצת מוזיקאים מקצוענים מלוס אנג'לס, כדי לשחזר את המוסיקה של "אדמה, רוח ואש", ההרכב שהחל ב-1969, והוציא 19 אלבומי אולפן, זכה בשישה פרסי גראמי.  החבורה הגדירה מחדש צליל ששילב ג'אז, סול, אר אנ' בי, פאנק ורוק למוזיקה חדשנית, מקורית ומרקידה. הלהקה נכנסה להיכל התהילה של הרוקנרול, קיבלה כוכב בשדרת הכוכבים של הוליווד. זו הלהקה האפרו אמריקאית הראשונה שמכרה את כל הכרטיסים להופעה במדיסון סקוור גארדן.

להקת הביג בנד של אלי דג'יברי  מארחת את: דיקלה, מירי מסיקה ומארינה מקסימיליאן

הסקסופוניסט אלי דג'יברי מוביל שנים רבות את הרביעייה שלו, לה הוא כותב ומעבד חומר מקורי.  הפעם העניין שלו הוא ביג בנד, הארד קור ביג בנד, כמיטב המסורת האמריקאית הקלאסית של קאונט בייסי, דיוק אלינגטון, בני גודמן, גלן מילר וחבריהם. ההרכב ינגן  חומר שדג'יברי גדל עליו ושאותו הוא אוהב. עד היום התקיימו הופעות קטנות  של הביג בנד בתל אביב, כשהאורחים נשמרו בסוד ובהפתעה.
באילת יופיע הביג בנד במחווה לזמרות הגדולות של בג'אז כאלה פיצג'רלד, דיינה וושינגטון, בילי הולידיי, שרה ווהן, אריתה פרנקלין ועוד. בהשראתן וברוחן של הנשים הגדולות הללו, יעלו לבמה באילת שלוש דיוות ישראליות: דיקלה, מירי מסיקה ומארינה מקסימיליאן.

Brian Blade & The Fellowship Band

המתופף בריאן בלייד  – בעל שישה אלבומים, מבוקש מאוד בעולם הג'אז והרוק, ניגן בשלישיות עם כריסטיאן מקברייד וצ'יק קוריאה, וגם עם ג'ון פטיטיוצ'י ודנילו פרז. משנת 2000 הוא חבר ברביעיית וויין שורטר.  עם תזמורת האחווה איתה הוא מגיע לאילת, הוא עובד   משנת 1998. ההרכב היצירתי באמצעותו הגיע בלייד מחוזות חדשים,כיוצר ומלחין. מופיע על הבמות הכי גדולות בניו יורק, בהופעות סולד אאוט.  באתר All Music הגדירו את בלייד כאחד הקולות הרעננים בג'אז של המאה ה-21, בגלל הגישה החובקת-כל והבלתי אליטיסטית שלו. מדובר באמן ורסטילי וגמיש, שנע בחופשיות בין ג'אז, רוק אלטרנטיבי, בלוז, רוק, וג'אז פיוז'ן.מתופף שהוא גם מוזיקאי עמוק ורב ממדים.

בריאן בלייד – תופים, ג'ון קווארד – פסנתר, כריס תומס – בס, מלווין באטלר – סקסופון סופרן, סקסופון טנור, מיירון וולדן – סקסופון אלט, בס קלרינט

Christian Scott Sextet

החצוצרן כריסטיאן סקוט הוא נצר לאליטה האמנותית והחברתית של ניו אורלינס. מלחין, מפיק מוזיקלי ומעצב כלים.  המוזיקה שלו משלבת ג'אז מסורתי עם השפעות של רוק, היפ הופ, ואר אנ' בי. הוא מלהטט על פני שלוש וחצי אוקטבות של החצוצרה, המשמיעה קריאות צלולות או יללות מיוסרות. את הסגנון העכשווי והחדשני שלו הוא מכנה בשם סטרץ' מיוזיק, משום שהוא מותח את המוסכמות הקצביות, המלודיות וההרמוניות, כך שיכללו כמה שיותר צורות, שפות ותרבויות מוזיקליות. את האלבום "סטרץ' מיוזיק" מלווה אפליקציה אינטראקטיבית למאלתרים הצעירים, שמאפשרת לשלוט על ערוצי השמע של כל כלי, על הקצב והלופים ולקרוא תפקידים כתובים.

כריסטיאן סקוט – חצוצרה, לוגן ריצ'רדסון – סקסופון, לורנס פילדס – פסנתר, מפתחות, לואקס קרטיס – בס, קורי פונוויל – תופים, אלנה פינדרגס – חלי

Chano Dominguez

הפסנתרן צ'אנו דומינגז עוסק בחיפוש דרכים להביע בג'אז את מקורות הפלמנקו שלו, ובמשך קריירה של ארבעה עשורים יצר שילוב בלתי רגיל בין לאטין ג'אז, פוסט בופ ופלמנקו. עם מבנה ג'אז מסורתי וניחוחות של בלוז וסווינג, הוא מצליח לנגן את הענפים הרבים של עץ הפלמנקו המסועף:

Johnny O'neal Trio

ג'וני אוניל הוא פסנתרן, זמר, ואישיות בימתית מיוחדת. .כתבו עליו, שגם אם הוא עולה להופיע בשעה שבע וחצי בערב, תמיד תתקבל תחושה של מועדון ג'אז מחבק ועוטף בשתיים בלילה. ועוד אמרו עליו, שיש מעט מאוד אנשים שנוגעים בפסנתר כמוהו ומפיקים כזה צליל, ועוד יותר מעטים עם תחושה כל כך טבעית לסווינג. אוניל בעל בסגנון קולי רב גוני, ושירה שמשלבת צליל קטיפתי עם אלתור מלא מתח. ההופעה שלו מלאה ברגעים ספונטניים,

לעתים קרובות הוא צוחק בזמן שהוא מנגן, נהנה מבדיחות מוזיקליות וההתלהבות שלו מידבקת,

ג'וני אוניל – פסנתר, שירה, בן רובנס – בס, איתי מורחי – תופים

Yamandu Costa

הגיטריסט הברזילאי יאמאנדו קוסטה, שהוגדר כאחד הגאונים הגדולים של המוזיקה הברזילאית בכל הזמנים, בורא מחדש את הקסם במו אצבעותיו, חושף אינטימיות עמוקה בינו ובין הגיטרה. קוסטה הוא וירטואוז גיטרה שבעה מיתרים, מלחין ומעבד שיצר סגנון הלחנה ייחודי לו. הוא משלב בין מוזיקה של דרום ברזיל, סמבה ומוזיקת שוֹרוּ שיש המכנים אותה הג'אז הברזילאי. כל המגוון המוזיקלי השורשי של המוזיקה הלטינו-אמריקאית עובר דרכו, עם בסיס ברור של הסווינג הדרום ברזילאי.

Pasquale Grasso

נגן הגיטרה הטוב ביותר ששמעתי, אולי בכל ימי חיי", אמר פט מת'יני על פסקואלה גראסו, גיטריסט צעיר בן 29, שמצליח לעצב תפישה חדשה ומקורית באמת של הגיטרה בג'אז. בנגינה שלו יש שילוב מדויק וחד של חדשנות והמצאה לצד חיבור לעבר. "הבחור הזה עושה משהו מדהים מוזיקלית וקשה", תיאר פט מת'יני בראיון למגזין "Vintage Guitar", "במובן מסוים זאת קצת חזרה לעבר, כי המודל שלו, שהוא מודל בלתי יאומן.. הוא איכשהו קלט את המהות של השפה הזאת מהפסנתר, והעביר אותה לגיטרה בדרך שבה כמעט איש מעולם לא מימש. הוא הבחור החדש הכי משמעותי ששמעתי זה שנים רבות. מרגש".

Catherine Russel

קתרין ראסל, זמרת ג'אז ובלוז, בעלת קול עשיר ומלא גוונים, שיכול לבצע כל פעלול בקלות. עם אישיות בימתית חכמה ועוקצנית, הרפרטואר שלה הוא רצף של יהלומים שנבחרו בקפידה, משנות העשרים ועד היום, ושמקבלים אינטרפרטציות מלאות חיים, שופעות נשמה והומור סווינג אקוסטי מלוטש.

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן