כארמה קאנלה ועמיקן קימלמן צילום מרגלית חרסונסקי

פסטיבל יפו ג'אז – אלינגטון בטעם אירי, ז'ובים בניחוח ספרדי

/5

הגיטריסט האירי מייק נילסן מנגן דיוק אלינגטון. מסביב נגני ג'אז ליגת על מקומיים. יוסי לוי הנפלא בגיטרה, אילן סאלם העילוי בחליל, עמיר דוד – מתופף על.  דימה גרודסקי – נגן בס, שעוד לא נחשף בגדול במקום ז'אן מארק ז'אפה הצרפתי, שנרשם בתוכניה אבל לא הגיע.
שישה עשר בספטמבר 2016. במרכז תרבות מנדל ביפו. כאן מתרחש אשכרה פסטיבל ג'אז. כן, אפשר לרשום – יפו על מפת הג'אז, וזו כבר שנתו השנייה של הפסטיבל. קטן, קומפקטי, תחושה של משהו מיוחד בג'אז המקומי. המפיקים הגדירו אותו כ"פסטיבל ג'אז חברתי", מה שמוכיח שצניעות ואיכות יכולים ללכת ביחד. את קירות האכסדרה מקשטת תערוכת צילומי ג'אז של מבחר צלמים (שגם אתר זה לוקח בו חלק), כדי להבהיר שצילום ג'אז אינו צילום סטנדרטי. זהו תחום התמחות ייחודי. איפה היינו מוצאים תערוכה כזו במוסיקה הישראלית, ברוק?
הסקסופוניסט עמיקם קימלמן, שעל הניהול האומנותי, מצהיר על צניעות. הוא רוצה לשמור על הסולידי. ירשה לעצמו להניח את הסלולארי בצד, ליטול סקסופון, ולעלות לבמה כדי לנגן  עם הזמרת הספרדיה כארמה קאנלה, בערב שכולו המלחין הברזילאי אנטוניו קרלוס ז'ובים. על הפסנתר – יון באצ'יו מרומניה. רמי שולר בויברפון. בתופים – איריס פורטוגלי, מהיחידות בעולם, נדמה לי, שמתופפת ושרה סימולטנית. קאנלה אינה מחדשת, אבל היא מבצעת ז'ובים  ברגישות מופתית בדיוק לירי.
נחזור לדיוק אלינגטון, המלחין ופסנתרן הג'אז האלמותי. חיפשתי פסנתרן, אבל בתווים שהגיטריסט האירי שלח לנגנים הישראלים לא נרשם פסנתרן. מייק נילסן איתגר את הנגנים בעיבודים שלו. דואט גיטרות עם יוסי לוי הוכיח, כי שיעורי הבית נעשו. Take The A Train Line הוא דוגמא אחת לערב מרת'ק שהחל ב- African Trip  וב – Perdido.
אנתוניו קרלוס ז'ובים ממשיך לככב בפסטיבלי ג'אז, גם כאשר הלהיטים שלו נשמעים כבר על גבול השחוק. צריכים משהו מיוחד במינו כדי להגיש ערב שלם משיריו של ענק הבוסה. כארמה קאנלה מספרד אינה מתימרת לחדש, אבל נמצאת עמוק בתוך הרפרטואר שלו  בשירים הקצביים והליריים. מי ששידרג לה ההרכב הישראלי הייתה המתופפת והזמרת איריס פורטוגלי. שתיהן היו בראש אחד. שמענו ביצועים של ג'אז ווקאלי כמו שאוהבים לשמוע את השירים של ז'ובים, וזה לגמרי לא נשמע שחוק.

צילום מרגלית חרסונסקי

וידיאו: מחווה לדיוק אלינגטון עם מייק נילסן  (אירלנד) בגיטרה

מחווה לאנתוניו קרלוס ז'ובים עם כארמה קאנלה מספרד

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן