פרינס

פרינס מת בגיל 57

/5

פרינס, הזמר האגדי, נפטר באופן מפתיע בגיל 57. הידיעה הראשונה על דבר מותו הגיעה ממפקד המשטרה בקרבר קאונטי שבמינסוטה, לאחר שהתקבלה שיחה בהולה מאולפני ההקלטה פייזלי פארק של פרינס.
לפני כשבוע, נחת מטוסו הפרטי של הזמר נחיתת חירום במולין אילינוי, אחרי הופעה שלו. פרינס הובהל לבית החולים. נמסר שהזמר סבל מהתייבשות כתוצאה משפעת. פרינס שוחרר מבית החולים כעבור 3 שעות, כדי להמשיך בהחלמה בביתו. הוא ביטל הופעות אחדות של המופע "Piano and a Microphone" בתחילת אפריל בגלל המחלה.

לא בכל אלבומיו פרינס נתן סיבות לרוץ לספר משהו מיוחד לחברים, אבל אין ספק שגאונותו כמוסיקאי, היתה ביכולת שלו להמשיך ליצור על בסיס מסורת המוסיקה השחורה.  מעבר לכך הוא בנה לעצמו   דמות  מגלומנית. עוטה מסתורין. השילוב הזה הפך אותו למגה סטאר."גשם סגול"  פסקול הסרט הסמי אוטוביוגראפי של שנות השמונים מיצב אותו חזק בפסגת המוסיקה, הוא הצליח. לעשות זאת בשילוב מפתיע בין סול, פאנק, רוק פסיכודלי  ריתם נ’ בלוז ורוק מטאל.
ב-2014 באלבומו Art Official Age הוא חזר כיוצר לימיו הטובים ביותר מאז Purple Rain. זה היה  פרינס הישן והטוב, שמנצל כל שבב בטכנולוגיה החדשה כדי להעשיר את המוסיקה שלו. נשמע מלא נשמה במשבי סול חמים בקואורדינציה המושלמת בין הביצועים הקוליים לתזמורים,
בתקופה האחרונה הוא הראה גם מעורבות חברתית כאשר הוציא את "בלטימור"  שיר המחאה החדש שלו שנכתב על רקע מותו של פרדי גריי, גבר שחור בן 25, שמת מפצעים שנגרמו לו בעת שנעצר בידי שוטרים. הוא היה כוכב הריתם נ'בלוז המתחרה למייקל ג'קסון  לא תמיד עם קבלות חזקות, אבל בדרך כלל גדול-מן-החיים,

פרינס והרבולושן – Purple Rain

פרינס – When Doves Cry

פרינס הקלאסי חזר

פרינס – "בלטימור", שיר מחאה

 

פרינס – Purple Rain

https://www.youtube.com/watch?v=0wA28BYbOME

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן