אלאניס מוריסט

אלאניס מוריסט – בסוף יולי בפארק ראשון

/5

היא הופיעה בישראל בדצמבר 2012 בהיכל הספורט ביד אליהו, שהסב מאז את שמו מהיכל נוקיה למנורה מבטחים. 6 שנים אחרי חוזרת אלאניס מוריסט לפארק ראשון ב-30 ביולי. אז היא הגיעה לקדם את Havoc and Bright Lights, שיצא אחרי הולדת בנה. אבל אנחנו שמענו ערב, שהוקדש בעיקרו לאלבומה המצליח ביותר שיצא בתשעים 'Jagged Little Pill', (השלישי שלה) שבזכותו היא ממלאת אולמות בכל מקום על פני כדור הארץ. האלבום הזה נשאר תעודת הזהות האומנותית החזקה ביותר שלה. הוא  שממשיך להימכר גם 23 שנים אחרי צאתו. הוא שגרם להתאהב בה, באותנטיות שלה, ביכולת לשדר בפשטות את המאבקים בחייה באמצעות טקסטים של זרמי התודעה שלה, בישירות ובכנות. טקסטים אפלים, שחושפים צפונות הנפש.
ילידת אוטווה שבקנדה, לימודי פסנתר בילדותה, בעברה – שחקנית (כילדה) ב"אתה לא יכול לעשות את זה בטלוויזיה", תוכנית טלוויזיה לילדים. חתמה על חוזה עם חברת תקליטים בהיותה בת 14  עם MCA קנדה. מוריסט עברה לטורונטו לפני ששחררה את אלבום הבכורה שלה, "אלניס", ב -1991 . אוסף של שירי דאנס פופ מובלדות שהצליחו למכור מעל 100,000 עותקים בקנדה. אלאניס זכתה אז בפרס ג'ונו ל"אמן הנשי המבטיחה ביותר".
בהמשך עברה טרנספורמציה ליוצרת זמרת אלטרנטיבית במשבצת של יוצרות כטורי איימוס וליז פאיר. גם כך, כיוצרת ייחודית, היתה לה תמיד מספיק רגישות לפופ, נגיעות היפ-הופ קלות, וידע שיווקי כדי להפוך סופרסטאר. Jagged Little Pill, שיצא בשנת 1995, הניב שישה סינגלים מצליחים וזיכה את מוריסט במספר מרשים של פרסי גראמי – כולל אלבום השנה. היא המשיכה להוציא אלבומים שהתקבלו באהדה ע"י הקהל, מאלבום המולטי פלטינה תוך Supposed Former Infatuation Junkie ועד האלבום Under Rug Swept בהפקה עצמאית שלה. ב – 2015, היא חגגה את יום השנה ה -20 של Jagged Little Pill על ידי הוצאה של ארבעה תקליטורים במהדורה חדשה של האלבום. להופעה הנוכחית בראשון מביאה אותה חברת לייב ניישן ישראל, קבוצת בלוסטון. מחירי הכרטיסים מ-285 שקלים ומעלה.

פרשנות: למה אני אוהב את מוריסט? א. כי היא אותנטית. ב. כי היא יודעת להעביר בפשטות יפה את המאבקים בזרמי התודעה שלה. ג. היא אינה חוששת בהתנסויות מוסיקליות. ד. היא מאוד ישירה וכנה בטקסטים הכי אפלים שחושפים צפונות הנפש. איך  שהשנים לא פגעו בחיוניות השירים שלה – IronicThank YouHand In Your Pocket.Head Over Feet  ת האזינו מטה. 

על הופעתה של אלאניס מוריסט ב-2012 בישראל

וידיאו: Ironic

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן