אפל בולעת את שזאם

אפל סוף סוף בולעת את Shazam

/5

כמעט לפני שנה הודיעה חברת אפל  על כוונתה לרכוש את חברת זיהוי השירים הפופולארית Shazam – תוכנית אשר נעצרה בעיקר בגלל חקירה של האיחוד האירופי. לאחר מספר חודשים של בדיקות, אישר האיחוד האירופי את המהלך, וענקית הטכנולוגיה עומדת כעת לסיים את רכישת 400 מיליון הדולר שלה. כמעט מיד לאחר פרסום ההכרזה של אפל בדצמבר 2017, ביקשו כמה מדינות אירופאיות, בהן אוסטריה, צרפת וספרד, לבדוק את הרכישה לפי חוק האיחוד האירופי. החשש היה פגיעה בתחרותיות – בשירותי הזרמת המוזיקה – כספוטיפי ודיזר, שניהם נמצאים במדינות האיחוד האירופי – כתוצאה משילוב של Shazam עם Apple Music. האיחוד האירופי החליט עכשיו כי אין שום מניעה שמהלך המכירה יימשך.
"לאחר ניתוח יסודי של נתוני המשתמש והמוזיקה של Shazam, מצאנו כי הרכישה שלהם על ידי אפל לא תפחית את התחרות בשוק המוזיקה הדיגיטלית", אמרה ראש הנציבות האירופית, מרגרט וסטגר. "הגישה לנתונים של Shazam לא תגדיל באופן משמעותי את יכולתה של אפל למקד אליה לקוחות, ואם תהיה איזו השלכה – היא תהיה זניחה בלבד". מילים פשוטות: החיבור של של אפל מיוזיק עם Shazam לא יגרום ללמשתמשים להתרחק משירותים אחרים.
האמנם? האם אפל תרכוש את שאזם בלי לזכות ביתרונות משמעותיים עתידיים? קברניטי ענקית הטכנולוגיה לא פריירים. מאז השקתו של שירות ההזרמה של אפל ב -2015, הצליחה החברה להגיע ל – 50 מיליון מנויים; שירות Shazam, אשר הושק בשנת 1999 והפך לשירות פופולארי ומבוקש מאוד,עם למעלה  מ -120 מיליון משתמשים פעילים בכל חודש. האפליקציה עצמה הורדה עד היום ביותר מ – 1 מיליארד פעמים, ושימשה לזיהוי 15 מיליארד שירים. האם הנתונים האלה לא היו לנגד חוקרי האיחוד האירופי?!

שזאם על שעון של אפל

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן