בונו למען החטופות בניגריה

בונו למען הנערות שנחטפו ע"י ארגון בוקו חראם בניגריה

/5

הזמר בונו, סולן U2 הפתיע את הקהל בהצגה Eclipsed  בברודוויי, כשעלה על הבמה בסיום ההצגה להצטרף לצוות השחקנים בראשות לופיטה נייונגו Lupita Nyong'o, להשתתף ביוזמה  להקדיש כל הצגה לאחת מ-219 תלמידות התיכון ניגריות שנחטפו ע"י הארגון הקיצוני בורקו חראם באפריל 2014.
חטיפת הנערות בניגריה אירעה בלילה שבין   14 ל-15 באפריל 2014, כאשר חמושים מהארגון האסלאמי הקיצוני בוקו חראם תקפו בית ספר תיכון ממשלתי בעיירה צ'יבוק שבצפון מזרח ניגריה והצליחו לחטוף 276 תלמידות. ארגון בוקו חראם פרסם בהמשך כי בכוונתו למכור את הבנות בשוק לשפחות. האירוע גרם לזעזוע ומחאה רחבה ברחבי העולם, וסיוע בינלאומי שכלל מומחים ללחימה בטרור נשלח לניגריה במטרה לסייע לממשלה הניגרית להשיב את הנערות.
בונו נקב בשמותיהן של שתיים מהחטופות – לידיה האבילה וריג'ויז מוסה כמייצגות של החטופות. הוא דרש לא להוציא אותן מסדר היום של החדשות, ולהמשיך להזכיר כי הן נעדרות כבר 747 ימים, נכון ליום ההצגה.
האירוע המיוחד התרחש בסיום ההצגה, העוסקת במלחמת האזרחים בליבריה, כאשר שחקני ההצגה הודיעו לקהל על הקדשת יום מיוחד לכל הנערות החטופות סביב העולם ולמליוני נשים החיות תחת טרור של משטרים עריצים בעוני נורא, נטולות זכויות – בגלל שהן נשים.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן