Led-Zeppelin-now

בית המשפט בארה"ב: לא היתה גניבה בשיר "מדרגות לגן עדן" של לד זפלין.

/5

בית משפט לערעורים בארה"ב הוציא פסק דין לפיו להקת הרוק לד זפלין לא גנבה חלק משירם Stairway to Heaven מלהקה אחרת. התביעה הוגשה עוד ביוני 2014  על ידי  עורך הדין של גיטריסט להקת Spirit, רנדי קליפורניה, שטען, כי לד זפלין גנבה את הפתיח ללהיטה הגדול  – Stairway to Heaven שיצא בשנת 1971 מהשיר Taurus, שלהקת Spirit הוציאה ב-1968.  ל"לד זפלין" ול"ספיריט" היו 4 הופעות משותפות העבר בין השנים 1968 ו-1969. לד זפלין אף ביצעה אחדים משירי "ספיריט" כמו Fresh-Garbage, שהופיע באלבום שמכיל את Taurus. קליפורניה אמר בראיון למגזין Listener: "החבר'ה של לד זפלין" עשו הרבה מיליונים מהשיר, ואפילו לא אמרו תודה או שילמו משהו עבור הפתיח הזה. אולי באחד הימים המצפון שלהם יתעורר".
פאנל של 11 השופטים בסן פרנציסקו אישר פסק דין משנת 2016 שלא מצא הוכחה לכך שהשיר הקלאסי משנת 1971 הפר את זכויות היוצרים של כותב Taurus, רנדי וולף מלהקת Spirit.
בשנת 2018 בוטל פסק הדין הזה (מ-2016) על ידי צוות של שלושה שופטים בסן פרנציסקו, שטען אמר כי הוראות מסוימות לחבר המושבעים של בית המשפט המחוזי היו "שגויות ו בעלות דעות קדומות".
גיטריסט לד זפלין ג'ימי פייג'  אשר נתבע יחד עם זמר הלהקה  רוברט פלנט וחבר ללהקה נוסף ששרד, ג'ון פול ג'ונס – העיד בשנת 2016 כי רצף האקורדים המדובר אינו לחלוטין העתקה.
גיטריסט לד זפלין ג'ימי פייג'- אשר נתבע יחד עם זמר הלהקה רוברט פלנט וחבר ללהקה נוסף ששרד, ג'ון פול ג'ונס,  העיד בשנת 2016 כי רצף האקורדים המדובר מעולם לא השתנה, והוא מקורי לחלוטין.
אולם בא כוחו של וולף, מייקל סקידמור, טען כי לשיר היתה התקדמות אקורדים דומים,  וייתכן שפייג' 'כתב' את "מדרגות לגן עדן" לאחר ששמע את Taurus בזמן שלד זפלין ו- Spirit הופיעו יחד.
על פי ההערכה, "מדרגות לגן עדן" הרוויח ו 3.4 מיליון דולר במהלך התקופה של חמש השנים שהצדדים היו בסכסוך משפטי.

Stairway To Heaven – לד זפלין 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן