ג'ון באאז אלבום חדש

ג 'ואן באאז, Whistle Down the Wind אלבום חדש אחרי 10 שנים

/5

האלבום הראשון שיוצא לג'ון באאז (77) זמרת הפולק האגדית מאז 2008 הוא תזכורת לאמנית ממדרגה ראשונה בעלת ייחודיות נדירה, מי שנחשבת אחת הזמרות הגדולות של המוסיקה האמריקנית מאז שנות השישים המוקדמות. ג'ון באאז לא כתבה שירים לאלבום הזה, אלא הלכה על גרסאות של שירים שמשברים אליה: טום וייטס, קתלין ברנן,  מרי צ'אפין קרפנטר, ג'וש ריטר ואחרים"
באאז נולדה בניו יורק לאב מקסיקני ולאם סקוטית. את עיקר פרסומה קנתה בשנות השישים כזמרת עם וכן כפעילה למען הפציפיזם.
ב-1961 פגשה לראשונה את בוב דילן. באאז שכבר הייתה מפורסמת,  עזרה לדילן לפרוץ לתודעת הציבור והשניים אף היו בני זוג תקופה מסוימת. ב-1963 הופיעה לצד בוב דילן בעצרת ההמונים בתום המצעד לוושינגטון למען תעסוקה וחירות.  היא צעדה בצעדה למען תנועת זכויות האזרח עם מרטין לותר קינג. ב-1967 נשלחה למאסר לאחר שהפגינה נגד מלחמת וייטנאם. ב-1969 השתתפה בפסטיבל וודסטוק. הופיעה בישראל ב-1974 וב-1987. הוכנסה להיכל התהילה של הרוקנרול ב-2017.
פרשנותג'ון באאז הקדישה את חייה לחיבור בין שליחות חברתית ופוליטית ומוסיקה. המוטו שלה – המוסיקה יכולה לדבר ולשנות מציאות. זמרת העם החל להשתמש בקולה כדי למחות בשנות ה -60, עמדה בראש תנועות מחאה נגד אפליה ומלחמות לצד בוב דילן וארלו גתרי. הגם ששרה סופרן עדין, הביצועים שלה ל "We Shall Overcome" ול ""What Have They Done to the Rain"  היו פעימות לב עוצמתיות למהפכות שלום. באלבום הזה, בקאברים לאמנים שונים,  היא ממשיכה בקו שאומר – המנוני מחאה – ישנו גם המילניום החדש. "אני פסימית ביסודי", אומרת באאז "אבל שמעתי לפני כמה ימים מישהו אומר שהפסימיות היא בזבוז זמן, אז אני עדיין עובדת על זה".

ג'ון באאז – שירי מחאה בבית הנשיא

שיר מהאלבום החדש: Last Leaf

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן