דון מקלין לישראל

דון מקלין להופעה בישראל ביוני 2018

/5

שנכין כרטיסים לקיץ? כן, בטח. אני לא יכול לפספס את המופע שיערך ביוני (16.6) באמפיפארק רענננה. כמה שנים עברו מאז התאהבתי ב"וינסנט" (סטארי סטארי נייט) של דון מקלין? השיר שנכתב על החיים והטרגדיה של הצייר וינסנט ואן גוך הוא משנת 1972 מאלבום "אמריקן פיי". בואו נעשה חשבון – 45 שנה? וואה. אני אתעלף מחדש. בן כמה דון מקלין? 72? איך השנים עברו.
הוא היה נושא השיר השיר המפורסם של רוברטה פלאק – "הורג אותי ברכות", והאמת: דון מקלין ממשיך להרוג אותי ברכותו. במועדון "מתגעגעים לסוונטיז", דון מקלין הוא אחד החברים הרצויים, כותבי הבלדות המקובלים ומעוררי הגעגועים, מה שתמיד מעורר אצלי את השאלה לאן הוא נעלם. ככה: אפשר להירגע: ממש בקיץ הקרוב יגיע לכאן במסגרת סיבוב הופעות חדש, מבוגר יותר בארבעים וכמה  שנים, אבל זהו אותו  זמר שהורג ברכות,
בסוף השבעים הוא הגיע לארץ, ואז התפרסמה ידיעה כי התאהב בישראלית. אנחנו התאהבנו בשיריו, שרנו אותם מסביב למדורה בסגנון שרהל'ה. תמיד היה מישהו שלמד את האקורדים. איך נגדירו? משורר פופ. בהגדרה כללית: סינגר-סונגרייטר פולק פופ, שכותב מנגינות ומילים ששיכים אך ורק לו. . האופן הרהוט שהוא שר, היכולת להעביר את המילה כדי שהיא תגיע בדיוק לחדרי הלב.
מדונה עשתה ן קאבר ל"אמריקן פאיי" (1971), שיר שהוא כתב בעקבות מותו הטראגי של כוכב הרוק באדי הולי ב-1959 בהתרסקות מטוס. לשיר יוחסו לא מעט משמעויות – כולל שיר מחאה על מלחמת וייטנאם. להיט שבזמנו שהה בלי סוף במקומות הראשונים במצעדים. מועדון שוחרי השבעים והנוסטלגיה – לפתוח את הדלת והחלונות.

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן