די אנטרווד

די אנטוורד חוזרים לפארק ראשון

/5

די אנטוורד (Die Antwoord, באפריקאנס "התשובה") חוזרים לפארק ראשון לציון. הופעתם הקודמת היתה ב-8 ביוני 2016 באותו מקום. הרכב הרייב-ראפ דרום אפריקאי  הוקם בקייפטאון בשנת 2008 ומשייך עצמו לזרם תרבותי אפריקאי המכונה "זף" (zef). חברי ההרכב הם הראפר נינג'ה (שם הבמה של וטקין טיודור ג'ונס), יולנדי ויסר (שם הבמה של אנרי דו טויט) והדי ג'יי "היי-טק" (ג'סטין דה נוברגה שמאוחר יותר שינה את שם הבמה שלו לגוד).
Die Antwoord הוציאו את אלבום הבכורה שלהם "$O$" ב-2009 לאינטרנט בחינם. מה שמיקד את תשומת הלב אליהם היה הקליפ  לשיר "Enter the Ninja".  בשנת 2011 הקימו חברת הקלטות עצמאית בשם Zef Recordz, במסגרתה שחררו את אלבומי האולפן השני שלהם והשלישי שלהם: "Ten$Ion" ו-"Donker Mag" (באפריקנס: "כוח שחור") בהתאמה.  בעקבות תהליך הלגליזציה של סמים קלים שמתרחש בחלק ממדינות ארצות הברית השיקה הלהקה ליין של מותגי קנאביס.  חברי הלהקה הודיעה שהיא תתפרק בסביבות ספטמבר 2017 אך שינו ההחלטה, ובשלב זה מאריכים את חייה.

פרשנות: המופרעות היא ללא ספק מקדם מכירות. שיתוף הפעולה בין האמרגנים המקומיים מתבסס על האהבה של הקהל לצמד המופרעים המעמיסים על המופע מציאות אנושית שבה שולטים יסודות חברתיים שליליים המניעים את המופע בביטים מוטרפים  של די ג'יי היי טק המכונה גם אלוהים. החבורה מקדמת עצמה בתמהיל שובר מסגרות של אקטים פרובוקטיביים (סכסוך מתוקשר עם אמינם, שיווק מוצרי קנאביס, סרטון על קניה ווסט ודרייק, הפצת שמועות על פירוק ועוד), אלבום סוריאליסטי Mount Ninji and Da Nice Time Kid, קליפים בומבסטיים. המופרעות הזו כונתה ע"י  נינג'ה "מתקפה כאוטית על החושים שמפיחה חיים באסתטיקה הפרובוקטיבית המקורית". המתקפה המופרעת הזו היא שמייצרת ביקושים למיצג הסוריאליסט קרקסי מדרום אפריקה.

וידיאו: Baby's On Fire

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן