ECHOES - THE WALL 2020 צילום גיל נמט

"החומה" תוצרת Echoes – במלאת 40 לאלבום האלמותי של פינק פלויד

/5

ל"החומה" ימלאו  בימים אלו 40 שנה לצאת האלבום האלמותי. הרכב ישראלי המונה 10 נגנים וזמרים הנקרא Echoes המתמחה בקאברים ל"פינק פלויד", יעלה בתחיל 2020 שלושה מופעים של היצירה, בפרויקט שמציב תפאורה תואמת על הבמה, הפקה  סאונד ראויה, תאורה ווידאו ארט יאשר יוקרן על מסכי ענק. ההרכב  פועל מאז  2006 בקאברים ליצירות של פינק פלויד.
פרשנות: ראיתי את "החומה" The Wall באולם ארלס קורט בלונדון 1980. זו הייתה אחת מ-28 ההופעות הראשונות של פינק פלויד בביצוע היצירה, לאחר צאתו של האלבום (1979). טסתי במיוחד להופעה הזו. הריגושים של אז – לא שככו עד היום. סוג של אפטרשוק.
ב-2010 החליט רוג'ר ווטרס להוציא את מופע החומה לדרכים פעם נוספת. הוא העלה את החומה 160 פעם ב – 127 מדינות. אחת הסיבות שהניעו אותו לבצע את החומה 33 שנה לאחר צאת האלבום היא הטכנולוגיה שהעידן הזה העמיד לרשותו – כדי להפוך את ההצגה לספקטקולארית יותר. "בתקופה שפינק פלויד העלתה את החומה לא הייתי יכול למלא את החלל במה שמעמידה הטכנולוגיה לרשותי היום. השינוי הוא תחושתי, מוסיקלי ותאטרלי".
ההצגה של "החומה" בקוויבק הייתה חוויה פירוטכנית מדהימה – מול חומה שרוחבה כ-250 מטר הרחבה ביותר מאז הועלתה היצירה מול חומת ברלין המנופצת לפני 22 שנה. מהתפוצצות הזיקוקין בפתיחה שבישרה את תחילת בניית החומה – הקהל קיבל את האפקטים וסרטי הוידאו בקריאות התרגשות והתפעלות.
ההרכבים המנסים לעלות קאברים ליצירה עושים כמיטב יכולתם, אבל זה ישאר בסופו של דבר העתק פחות או יותר טוב. המשימה של ההרכב הישראלי היא הפקת  מופע שיעניק כבוד ליצירה המקורית של פינק פלויד (ראו ציטוט של רוג'ר ווטרס למעלה).
מעריציה של פינק פלויד יגידו:  40 שנה את "החומה" המקורית,  אולי כדאי להשאיר את החוויה ההיא כזיכרון אולטימטיבי. לא לקלקל. אחרי הכל, המסרים האנטי מלחמתיים נשארו אותם מסרים, המוסיקה שמחוברת לאנימציות המסעירות אותה מוסיקה. אתה הרי לא יכול להתעלות על המקור. מצד שני, היצירה הזו ממשיכה לרגש בעיקר בזכות ההרכב שכלל את רוג'ר ווטרסדיוויד גילמור, ניק מייסון וריצ'ארד רייט.

המשכן לאומנויות הבמה באר שבע – 6.1.20
היכל התרבות תל-אביב – 14.1.20
מרכז בקונגרסים חיפה – 6.2.20

Pink Floyd – Another Brick in the Wall 1994 Concert Earls Court London

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן