יצחק פרלמן

הכנר יצחק פרלמן זכה בפרס ג'נסיס

/5

הכנר הישראלי-אמריקני יצחק פרלמן הוא זוכה פרס ג'נסיס לשנת 2016. הפרס ניתן לו על הישגיו כמוסיקאי, כמורה, כמסייע לבעלי לקויות.
פרס "בראשית" הוא פרס בסך מיליון דולר  אותו יזמו ממשלת ישראל  הסוכנות היהודית וקרן ג'נסיס. ‏הפרס ניתן על ידי ראש ממשלת ישראל לאיש מקצוע רב הישגים ובעל מוניטין בינלאומי המהווה דמות מופת והשראה לדור הצעיר של העם היהודי ברחבי העולם. יש המכנים אותו "פרס נובל היהודי"
פרלמן אמר, כי הוא נרגש לקבל את הפרס לא רק על הישגיו כמוסיקאי אלא על מחויבותו לזהות היהודית שלו. "תמיד הייתי מאוד גא על המורשת היהודית שלי, שהשפיעה על המוסיקה שלי, על השקפותיי ועל עבודתי לאנשים שהחברה השאירה מאחור". כנפגע שיתוק ילדים (מחלת הפוליו), הנתמך בקביים, משמש פרלמן קול לאנשים נכים.
יצחק פרלמן בן 70, זכה ב-16 פרסי גראמי כולל פרס על מפעל חיים ב-2008. הוא ניגן עם התזמורות הטובות בעולם וגם ניצח על אחדות מהן. לחשיפה גדולה זכה בסרט "רשימות שינדלר" בנגינה מרטיטה של שיר הנושא מאת ג'ון ויליאמס.
יחד עם אשתו טובי יסד קרן מיוחדת למוסיקאים צעירים Perlman Music Program. הפרס ינתן לפרלמן ב – 23 ביוני 2016 ע"י ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

יצחק פרלמן: שיר הנושא מתוך הסרט "רשימת שינדלר" בניצוח ג'ון ויליאמס

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן