Molly Johnson - Because Of Billie

זמרת הג'אז הקנדית מולי ג'ונסון תפתח את העונה החדשה של ג'אז במשכן

/5

סדרת ג'אז במשכן פותחת עונה חדשה עם מולי ג'ונסון (Molly Johnson), זמרת הג'אז הקנדית עטורת הפרסים הנחשבת "אוצר לאומי" בארצה. בביקור הבכורה שלה בשיראל תבצע ג'ונסון שירים של בילי הולידיי מתוך אלבומה  Because of Billie לצד חומרים מקוריים שכתבה.
"אנשים אומרים לי 'את בדיוק כמו בילי הולידיי", מסבירה ג'ונסון, "אבל אני אומרת 'לא. אני לא בדיוק כמו בילי. אני בגלל בילי הולידיי'. אני קיימת בזכות הדור שלה".
ג'ונסון בת ה-56, ילידת טורנטו, מבקשת לתקן את העיוות שנוצר בדמותה של הזמרת שנכנסה לפנתיאון הנצח עם "Lady Sings the Blues", שהוצגה תדיר כקורבן: "אני רוצה לספר את הסיפור האחר של בילי הולידיי, סיפור על אישה שחיה בזמנים קשים. בילי לא הייתה קורבן", היא קובעת. "היא אולי הייתה קורבן של התקופה ושל הנסיבות, אבל היא עצמה הייתה חזקה ואמיצה".
ג'ונסון הוציאה את אלבום הסולו הראשון שלה בג'אז בשנת 2000, כשהיא בת 41. מאז ועד היום הוציאה 6 אלבומי סולו, ועוד אלבום שהוא גרסה צרפתית לאחד האלבומים הנ"ל.
בילי הולידיי העניקה השראה לג'ונסון לא רק כאמנית אלא גם כאזרחית לדוגמה ומופת. "בילי והדור שלה היו התנועה לזכויות האזרח", מציינת ג'ונסון. "הדור שלה הקריב למען הפריבילגיות והנוחות שלי, ואני קשורה אליהם בקשר של כבוד והוקרה. אני אוהבת היסטוריה. אני אוהבת להתבונן לאחור בעודי שועטת קדימה". כמחווה למאבקי הילדות של הולידיי עצמה, החליטה ג'ונסון לתרום חלק מהכנסות האלבום לארגון קנדי המפעיל תוכניות לבני נוער ממשפחות מוחלשות.

20 בנובמבר 2015, 22:00 האופרה הישראלית – המשכן לאמנויות הבמה, תל אביב

מחירי כרטיסים: 125, 162, 199 ₪

 

על "ספר השירים" של מולי ג'ונסון

על Because of Billie

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן