דונובן 3

זמר הפולק האגדי דונובן להופעה אחת בישראל

/5

אמן הפולק רוק הסקוטי האגדי, דונובן,  יגיע להופעה הראשונה שלו בישראל בתיאטרון גשר שביפו (11 לינואר 2016)
דונובן, או בשמו המלא דונובן פיליפס ליץ', נחשב לסינגר/סונגרייטר מהחשובים בתולדות המוזיקה המודרנית. שמו נאמר בנשימה אחת עם זמר כבוב דילן, שמזכיר אותו בשירו Talking War Three Blues.  דונובן הוא מי שכתב את השיר "ללניה" שמוכר בזכות הגרסה של Deep Purple.
לדונובן מיוחסת השפעה על להקות כהחיפושיות, לד זפלין. פריצתו הגדולה כזמר הייתה בשנות השישים במהלכה נחשב לאחד המובילים הגדולים בתקופת "ילדי הפרחים", אלבומו השלישי Sunshine Superman היה להצלחה מסחרית גדולה, שהמשיכה גם עם אלבומו הרביעי Mellow Yellow, אלבום ששיר הנושא שלו זכה לאחרונה לעדנה מחודשת בפס-הקול של סרט האנימציה Minions.
באלבומו השישי The Hurdy Gurdy Man השתתפו וניגנו ג'ימי פייג', ג'ון בונהאם וג'ון פול ג'ונס, שזמן קצר לאחר מכן הקימו יחדיו את לד זפלין, ככל הנראה על רקע ההכרות המשותפת שלהם בהקלטת האלבום איתו. בין האמנים שביצעו שירים מהאלבום נמנים בין השאר אמן הפרוג-רוק סטיב הילג' ואפילו שדרן הרדיו האמריקאי הווארד שטרן. .גם לאמנים ישראלים יש  נגיעה לשיריו של דונובן.  שלמה יידוב איזכר את שמו בשיר "ילדי הירח" עם השורות: "הם עזבו את ההורים  כשדונובן ודילן  הפריחו יונים במצעדי הפזמונים"
בין מעריציו של דונובן נמנים יוצרי סדרת האנימציה הסימפסונים, שהשתמשו בשיריו בפרקים של הסדרה, ואף נתנו לו תפקיד של ממש בסדרה פיוצ'רמה בה גילם את עצמו בפרק ששודר ב 2003.
דונובן הוציא לאחרונה אלבום קאברים, בו משתתפים כמה מגדולי אמני האינדי העכשוויים, ביניהם ה Flaming Lips, שרון ואן אטן ורבים אחרים.
ההופעה צפויה להיות הראשונה של דונובן בן ה 69 בישראל, וימכרו לה כ 900 כרטיסים במחיר של בין 300 ל 600 שקלים לכרטיס – ע"פ מיקום המושב באולם.
על הפקת המופע אחראית חברת פרוגסטייג', שהפיקה בין השאר את הופעותיהם בישראל של קלידן להקת יס ריק וויקמן, להקת הפרוג רוק הבריטית רנסאנס – ואחרים.

דונובן – הופעה בברלין יולי 2015

https://www.youtube.com/watch?v=EIkQLz20d2w

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן