גלן-קמפבל

זמר הקאנטרי גלן קמפבל מת בגיל 81

/5

נדם קולו של זמר הקאנטרי, גלן קמפבל, מי ש –  21  להיטים ביניהם Rhinestone Cowboy, פיארו את רשימות המצליחים ביותר המצעדי המכירות בארה"ב.  ברשימת השירים גם Wichita Lineman ו – By the Time I Get to Phoenix.
בן 81 במותו, קריירה בת שישה עשורים, 45 מיליוני תקליטים שנמכרו. קמפבל נלחם בשנותיו האחרונות במחלת האלצהיימר. קמפבל נחשב זן נדיר בעולם המוסיקה – כגיטריסט, כזמר מצליח, כמארח בתוכניות טלוויזיה. בשנות המאבק שלו באלצהיימר הוא אפשר לצוות טלוויזיה לצלם של סיבוב ההופעות האחרון שלו, ובכך הפך למיצג הלוחמים במחלה, תפקיד שביל קלינטון אמר עליו: יתכן שהוא ייזכר על כך אילו יותר מאשר המוסיקה שלו.
"היה לו קול טנור יפהפה וצליל גיטרה בהיר לחלוטין. כנגן גיטרה הוא המציא משהו חדש", אמר עליו הזמר טום פטי.
גלן קמפבל נולד בבילסטאון, ארקנזס ב-1936, השביעי במשפחה של שבעה ילדים. כגיטריסט צעיר, הוא הושפע עמוקות מגיטריסט הג'אז, ג'אנגו ריינהארדט. בגיל 14 עזב את בית הספר ועבר לויומינג, שם ניגן יחד עם דוד בברים כפריים. ב-1962 עבר ללוס אנג'לס והפך לנגן הקלטות, שהשתתף בנגינה בלהיטים גדולים כמו "מיסטר טמבורין מן" של הבירדס, "ויווה לאס וגאס" של אלביס פרסלי. ב-1964, החליף את בריאן וילסון לתקופה קצרה בלהקת "נערי החוף", אחרי שזה עבר התמוטטות עצבים. "הרגשתי אז בעננים", סיפר. להיטו הראשון By the Time I Get to Phoenix יצא ב-1967. כותב השיר, ג'ימי ווב שיבח את יכולותיו כזמר קאנטרי פופ שפתח דרך לזמרי קאנטרי אחרים כקני רוג'רס לפרוץ אל מחוץ לגבולות הז'אנר. קמפבל הוציא בסוף השישים בלדה מרגשת שעסקה במלחמת וייטנאם – Galveston וגם את Gentle on My Mind ו – Wichita Lineman, הראשונים שהגיעו אל בין עשרת הגדולים בארה"ב. ב -1968 קמפבל זכה בפרסי גראמי בשתי קטגוריות – פופ וקאנטרי.
הוא היה נשוי 4 פעמים. משואים אלה נולדו לו חמישה בנים ושלוש בנות. בשנות השמונים הוא "עשה" כותרות רבות – על התמכרות לאלכוהול ולקוקאין, על היחסים שלו עם טניה טאקר, זמרת קאנטרי, אז בת 22. ב-2003 הוא נעצר על תאונת פגע-וברח. הוא הודה, אך טען כי עזב את מקום התאונה בגלל שהיה שיכור. הוא נידון ל-10  ימי כלא בלבד.
ב-2011, כשהוא בן 75, הובחן קמפבל כחולה אלצהיימר. ביוני אותה שנה הודיע על פרישה ממוסיקה. הוא הוציא אלבום אחרון Ghost on the Canvas ויצא לסיבוב ההופעות האחרון שלו, כששלושה מילדיו מלווים אותו. הוא הופיע בסיבוב הזה 151 הופעות! בתחילת 2017 הוציא אלבום קאברים לשירים של בוב דילן, הארי נילסון ואחרים.
"היה לו קול טהור יפהפה, מעולם לא התייפייף, פשוט לכאורה מבחוץ, אבל בעל עולם רגשי מבפנים ", אמר עליו ברוס ספרינגסטין

וידיאו: Rhinestone Cowboy

וידיאו: By the Time I Get to Phoenix

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן