אלמה דויטשר

ילדה בת 11 כתבה אופרה שהועלתה בוינה

/5

אלמה דויטשר, נערה 11 בן מדורקינג בסורי, בריטניה, מלחינה, כנרת ופסנתרנית, עשויה להיראות כמו אלף בנות אחרות, אבל דויטשר היא ילדה חריגה באופן מיוחד. היא הלחינה את סונטת הפסנתר הראשונה שלה בגיל שש, השלימה את האופרה הראשונה שלה ("סינדרלה") בגיל שבע, ובגיל תשע כתבה קונצ'רטו לכינור ולתזמורת. גם  הקלישאה "ילדת פלא" קטנה עליה.
עכשיו, כמה חודשים לפני יום הולדתה ה -12, התקיימה הבכורה העולמית של "סינדרלה", אופרה באורך מלא, בווינה בעידודו של המנצח זובין מהטה, מי שפרש לא מכבר בגיל 80 מניהול התזמורת הפילהרמונית הישראלית. מהטה הכתיר את דויטשר כגאון לפני מספר שנים.
בליל הבכורה של "סינדרלה", השתרך תור ארוך של ציידי חתימות מסביב לאולם הלבן הארוך של אולם באומגרטן קזינו בוינה, אשר ארח, בין  השאר את לאנג לאנג והתזמורת הסימפונית של וינה. בינתיים, צוות צילום של ה –  BBC  היה במקום לצלם סרט תיעודי על הילדה המחוננת.
הוריה לבטח קראו מאמרי האזהרה על ילדים גאונים שמתקשים  להחיל את ההצלחה הגדולה. אלמה, שזוכה לתמיכה בלתי מסויגת מצידם, נראית נערה בטוחה, רגועה ומלאת חן בלי שמץ של עצבנות.
האופרה "סינדרלה" מוכיחה כי דויטשר הוא כישרון יוצא דופן. היכולת של נערה בגילה לחבר אופרה ואף לקחת קרדיט על התזמור המלא שלה היא מדהימה. התוצאה הסופית היא יצירה מלאת חיים.
דויטשר החל לכתוב סינדרלה כשהייתה בת שבע. היצירה היא תערובת של השפעות –  חליל הקסם של מוצרט, לידר של שוברט, גם צ'ייקובסקי ווגנר נשמעים מהיצירה שלה. אהדבר הכי מדהים בדויטשר הוא שהיא מסוגלת להגיע לעוצמה רגשית רבה במוסיקה שלה, וזה מפתיע במיוחד כשמדובר בילדה בת 11.
בסוף הערב התקבלה  הילדה בשמלה האדומה בתשואות,  וקריאות  "בראבו" הדהדו באולם. בכמות הפרחים שהונחה לרגליה אפשר היה לפתוח חנות פרחים. סינדרלה היא אגדה עם סוף טוב. האגדה של דויטשר  רק עכשיו מתחילה.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן