Barcelona Guitar trio Dance

ליל פלמנקו סוער מגיע לישראל: Barcelona Guitar Trio & Dance

/5

זה הולך להיות ערב פלמנקו עם הגיטריסטים הטובים ביותר נכון לעכשיו. מנואל גונזלס, חאוויר קול ולואיס רוביסקו. מכירים? לא רק גיטריסטים, אלא מוזיקאים שלא יאמנו. תוסיפו את  פאקיטו אסקדורו – איש כלי ההקשה שהפך לאגדה בספרד,  קרולינה מורגדו וג'וזה מנואל אלוורז המהוללים גדולי רקדני הפלמנקו בספרד. שלושת הגיטריסטים יבצעו בין השאר יצירות של פאקו דה לוסיה, צ'יק קוריאה, פדריקו גרסיה לורקה, מנואל דה פאיה. 20 בדצמבר – באודיטוריום חיפה ב-21 בדצמבר בהיכל התרבות ת"א.
*** על סגנון הפלמנקו: לפלמנקו יש דיאלקטים וסגנונות שונים. זה אחד הסגנונות היותר מותכים (מלשון כור היתוך) משום הטמעותו בתרבויות רבות. הפלמנקו נטמע כידוע לא רק בתרבות ספרד, אלא גם במרוקו, במזרח אירופה.
המתמחים והבקיאים יזהו את הבולריאס (Bulerias) והאלגריאס (Alegrias) המבטאים שמחת חיים, את הסולאס (Soleas) והפנדנגו (Fandango) התשוקתיים, הסיגיריאס (Seguiriyas) והמרטינטס (Martintes) קורעי הלב. עוד סגנונות: הג'לאוס, טנגוסרומבה, וגם המאלגואנס, שהוא הפרי סטייל של הפלמנקו. ההבדלים הם במקצבים המשתנים, בסגנון הפריטה שהמוכר ביותר הוא – Cadencia Andulusia, המבנה הטונאלי האנדלוסי.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן