nארק הלמונד 2

מארק אלמונד והאיחוד של להקת טאטו עוברים להיכל התרבות ת"א

/5

אם תכננתם לראות את מארק אלמונד, סולן להקת "סופט סל" ומנציגיה הבולטים של תקופת הסינת'פופ והגל החדש באמפי קיסריה ב-14.8 – אז יש שינוי: ההופעה עוברת להיכל התרבות ת"א – כולל איחוד של להקת "טאטו" בהרכבה המלא כחימום. אין שינוי בתאריך. מהקומוניקט שהגיע מיחסי הציבור – השינוי נעשה "לבקשת הקהל" בהתאמה מלאה למקומות הישיבה כפי שנרכשו לקיסריה. (מחירי כרטיסים נעים בין 199 ₪ ועד 449 ₪)
מארק אלמונד, אמן הדארק אייטיז, לשעבר חלק מצמד הסינת'-פופ/ניו ווייב Soft Cell המוכרים בלהיטיהם Torch, What! ובעיקר בגרסת הכיסוי לשיר של גלוריה ג'ונס Tainted Love, מגיע להופעה אחת.  אלמונד, שמכירות תקליטיו נמדדות בלמעחה מ-30 מליון אלבומים ברחבי העולם – גם כסולן, נולד בשנת 1957 (בשם פיטר מארק סינקלייר אלמונד) בצפון מזרח בריטניה. כילד, האזין לאוסף האלבומים של הוריו, שכלל י ג'אז, בלוז, פרוגרסיב ורוק כמו- Free, Jethro Tull, the Who, The Doors ועוד.
בזמן לימודיו בלידס לתואר באמנות (1979) פיתח מארק סגנון של פופ קברט עם שירים מסרטים. בלידס הכיר מארק את דיוויד בול, שעמו הקים את צמד האלקטרו המוצלח- Soft Cel בשנת 1979, שהיתה מחלוצות הז'אנר האלקטרוני שכבש את בריטניה בתחילת שנות השמונים. הלהקה שילבה מוזיקה אפלה יחד עם מוזיקה אלקטרונית קצבית, דבר שטרם נשמע עד אז. הצמד התפרק ב-1984 ערב יציאת אלבומו This Last Night In Sodom. השיר Tainted Love נכנס לספר השיאים של גינס תחת הקטגוריה- השיר ששהה משך הזמן הארוך ביותר ברשימה הנחשבת- Billboard top 100 בארה"ב..
במהלך השותפות שלו בצמד Soft Cell, עבד מארק על פרויקטים נוספים, ביניהם Marc and the Mambas שהוליד שני אלבומים במהלך השנים 1982-1983. הפרויקט הושפע רבות מפלמנקו ספרדי, בשילוב מוזיקת עולם, ממוזיקה תורכית, דרך מקצבים ברזיליים לפולק רוסי. מארק תאר את הפרויקט הזה כ"התמוטטות עצבים מוזיקלית". הסגנון המגוון של ההרכב שם את מארק במקום מיוחד- רגל אחת במיינסטרים ורגל אחת באנדרגראונד.,
אלבום הסולו הראשון של מארק Vermin in Ermine יצא בשנת 84', באלבום השתתפו חברי ההרכב Marc and the Mambas. בשנת 88' יצא אלבום הסולו השני שלו, The Stars We Are, שכלל את גרסת הכיסוי לשיר Something's Gotten Hold of My Heart, שמאוחר יותר הוקלט כדואט עם המבצע המקורי ג'ין פיטני ויצא כסינגל שהגיע למקום הראשון במצעדים בבריטניה, גרמניה ובארה"ב. האלבום נמכר מצוין בארה"ב גם בזכות Tears Run Rings. אלמונד עבר על פרויקטים נוספים – ביניהם אלבום משירי ז'אק ברל, אשר הכיל שירים שתורגמו לראשונה לאנגלית, ואף הקליט אלבום שנסונים צרפתיים בפריז שנקרא Absynth בשנת 1989.
בשנת 2000 חזר מארק לעבוד עם דיוויד בל, וכעבור שנה יצאו השניים למסע איחוד Soft Cell. הצמד אף זכה שוב להגיע לרשימת ה- Top 40 עם גרסת כיסוי לשירו של פרנקי ווליס- The Night, שיר שאותו היו אמורים להקליט בשנת 1981 במקום Tainted Love. באותה שנה מארק עבר לגור במוסקווה, שם הקליט פרויקט שהפך ליקר מאוד לליבו- מוזיקת פולק ומוזיקה רומנטית צוענית. הוא חזר ללונדון ב-2004, שנה שבמהלכה עבר מארק תאונת דרכים קשה על אופנוע, סבל מפציעות אנושות ואף היה בתרדמת כשבועיים. מבין המכשולים בחייו, ביניהם- התמכרות לסמים, המכשול הקשה ביותר ביב להתאושש ולהתגבר על הפציעות הקשות מהתאונה. הוא נאלץ ללמוד לשיר מחדש, בעזרת מפתח הקול האגדי מרטי האמונד, והחל להחזיר את ביטחונו השבור.
הוא חזר לאולפן, והקליט את האלבום Stardom Road, שכלל שירים שמספרים את סיפור חייו. מארק רואה באלבום זה את אלבום ההתאוששות שלו מהתאונה. האלבום זכה לביקורות נלהבות מהמבקרים והמעריצים וזכה לתהילה וחשיפה מחודשת. מארק עדיין נהנה לעבוד על מוזיקת דאנס אלקטרונית אך ממשיך להקליט את המוזיקה האהובה עליו, פולק ושנסונים רוסיים ובשנת 2009 אף הקליט אלבום נוסף במוסקווה. האלבום מכר מעל ל- 45 אלף עותקים וזכה לביקורות מדהימות. לישראל מגיע מארק אלמונד כחלק ממסע הופעות עולמי- Hits and A Sides, למופע שיכלול להיטים מכל התקופות.
אלבום הסולו האחרון שלו, The Velvet Trail, ראה אור ב 2015 ולווה בטור הופעות סולדאאוט באירופה. ב 2016 מארק הופיע עם תזמורת האורקסטרה העכשווית של אוניברסיטת לידס ברויאל פסטיבל הול. בהמשך אותה שנה ראה אור Trails of Eyeliner, מארז יוקרתי עם מיטב יצירותיו שהופץ ע"י יוניברסל מיוזיק. "Hits and Pieces" הנו אלבום אוסף עם מיטב הלהיטים שיצא גם הוא ביוניברסל והיה בין האלבומים הנמכרים באותה עת ולווה בטור הופעות סולדאאוט באנגליה.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן