יונתן רזאל פסטיבל הפסנתר 17 צילום מרגלית חרסונסקי

מי ומה בפסטיבל הפסנתר 2017?

/5

עזבו פסנתר. הוא אפילו אינו תנאי קבלה לאמנים המשתתפים. הפסטיבל פתוח לכל. לפסנתר זורקים משהו, ועל מופע בו קיים פסנתר יכולים המפיקים לומר – הינה, פה יש פסנתר. שמענו את יונתן רזאל מנגן ושר במסיבת העיתונאים. רזאל אינו פחות פסנתרן מזמר, ואולי אפילו יותר (פסנתרן). אם עדיין מדובר בפסנתר – הוא מתאים לקונספט הישן של הפסטיבל. עדי רנרט – פסנתרן, שהפעם עובר לקדמת הבמה במופע אישי. כשאני שומע את אביב גדג' שר ומנגן את "הגולם" – זהו פסטיבל פסנתר של ממש. הלוואי וירבו כמותו – מהסוג המשובח הזה.
מצד שני – המון זמרים, שהקשר בינם ובין פסנתר הוא כמו הקשר עם כל כלי אחר. דני רובס אמר לי בראיון – אילו הייתי צריך להיוולד היום – הייתי רוצה להיות פסנתרן. שוחחנו גם עם עמיר לב – אמן גיטרה בראש ובראשונה. מוקי אינו מגיע מפסנתר, אבל הוא בפסטיבל. הפלורליזם חוגג. אחרי הכל – מדובר ב-55 (!) מופעים המתפרשים על פני 4 ימים (8-11 בנובמבר) באולמות מוזיאון תל-אביב לאמנות. השאלה מי מתקבל לפסטיבל אינה קשורה בפסנתר. השיקולים הם הפקתיים. ברור שיש לחצים. אתי אנטה-שגב, המפיקה האומנותית, משתדלת ליצור איזונים בין ותיק לצעיר, בין ישן לחדש, בין כוכב לאנונימי. לתת מקום למחוות לאלבומים ישנים, לייצר קומבינות-מפגשים-אירוחים  בין אמנים. אבל בגדול – אין כאן קונספט. אין קו. הפסטיבל אקלקטי לחלוטין, אינו שם דגש על הייחודי או על החדשני.

השקות

עברי לידר – "שיחות על אהבה, אביב גדג' – כמו נפש, מוקי – "באמת ובקרוב", שמעון בוסקילה – מיוחד לפסטיבל, ריקי גל – "זאת אהבה" מארחת את הראל סקעת, ריף כהן – אקוסטי, גרדן סיטי מובמנט – אקוסטי, "החצר האחורית" – מופע השקה לאלבום החדש, רוקפור מארחים את מיכה שטרית, גל תורן וגיא לוי – "ליילי", יובל כספין – ממני אלייך, נסרין קדרי – קלאסיקה מאגן הים התיכון

מופעי מחווה

"קצת אחרת" מופע איחוד אחרי כמעט 45 שנה עם שלמה גרוניך, שם טוב לוי ושלה יידוב, ג"ין בורדו – מופע מחווה לשלישיות הגדולות, עמיר לב – "פעם בחיים" – אחרי 20 שנה, "הללויה" – שנה למותו של לאונרד כהן – עם ארי גורלי, סיוון טלמור, טל ניסמן, ערן צור, יאיר דלאל ועוד, נעם רותם – "עזרה בדרך" – עשור לאלבום – מארח את אסף אמדורסקי, עדי רנרט – מופע אישי – "שירים לזכרנו"

שיתופי פעולה מיוחדים

יזהר אשדות ומשה לוי, "רבע לאפריקה" מארחים את אריאל זילבר, רותם כהן מארח את דנה ברגר, דני רובס – בעקבות האהבה מארח את נתן כהן ורוני דלומי, טל גורדון עומר טייאר – "לא יום ולא לילה", אנסמבל גלעד אפרת מארחים את הפסנתרנית ענת פורט, הפסנתרן תומר בר מארח את אריק אבר (פואטרי סלאם), רונן בנטל מארח את מאור כהן ב"דורך במקום מזנק לאחור", אוי דוויז'ן – 50 גוונים של חיוורון, להקת "לא" מארחת את ספי אפרתי

מופעים אורחים בפסטיבל

"חוה שרה ושלומי מנגן" – חוה אלברשטטין ושלומי שבן באולם נגה ביפו, יונתן רזאל והתזמורת הסימפונית ראשון לציון – "ניגון פוגש תזמורת" מארח את קובי אפללו בהיכל התרבות ת"א.

אמנים אורחים מחו"ל

מרי אושר, (Mary Ocher) אמנית האלקטרו-אינדי מברלין, הפסנתרן פיטר בנס (Peter Bence)

שירה ומוסיקה

"נשים כותבות שירה" – עם ערן צור, דודי לוי, נתן סלור, שאול בסר ואלעד כהן בונן, "ימי אדם" אלי מגן מארח את מירון ח. איזקסון ומישה סגל. אורח מיוחד: אהוד בנאי. "תמונות אישה" במלאת 40 לפטירתה של תרצה אתר

לראשונה בפסטיבל

עדי אולמנסקי – Snow, יהוא ירון – "לא נרקוד, לא נבין כלום – מארח את נעמי חשמונאי, לונא אבו-נסאר – מופע אקוסטי, רועי פרייליך – "הריגוש בנפילה" – אקוסטי, "המסך הלבן" – מופע פסנתר, תמרדה – מופע בכורה, נועם בנאי מארח את אורן ברזילי, פלורה – "מקום", ענבר זיגדון – חשיפה ראשונה, להקת "לא" מארחים את ספי אפרתי, משה בונן – "בא הביתה" מארח את חמי רודנר, איה זהבי פייגלין – "אמריקה אקוסטית", הזמרת נרקיס – "בוא נדבר אמת", קרן טננבאום – "שיקוף מוחין", דוד בר דוד – "פרחים בפה" – מארח את מירי מסיקה, רוני פרי – "נראתה לאחרונה" – מארחת את תומר ישעיהו, אבי בנימין טריו – "בבל"

מוקי – לב חופשי פסטיבל הפסנתר 2017

יונתן רזאל – "עולם הפוך" פסטיבל הפסנתר 2017

אביב גדג' – "הגולם" פסטיבל הפסנתר 2017

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן