קית' אמרסון

קית' אמרסון, היוצר והקלידן של "אמרסון, לייק ופלמר" מת בגיל 71

/5

קית' אמרסון, Keith Emerson, מייסד הלהקות דה נייס ואמרסון, לייק ופאלמר (ELP) , אגדה בתחום הפרוגרסיב רוק' נפטר ביום שישי בביתו שסנטה מוניקה, לוס אנג'לס בגיל 71. דבר מותו אושר ע"י חבר הלהקה קרל פאלמר בדף הפייסבוק של הלהקה. בערוץ החדשות TMZ דווח כי אמרסון נמצא כשהוא ירוי בראשו בירייה אחת. עם זאת, לא ברור אם מדובר בהתאבדות.
קארל פלמר הביע את צערו העמוק על הסתלקות חבר נפלא ואח למוסיקה. "קית' אמרסון היה נשמה אצילה שאין דומה לה, בעל תשוקה בלתי נלאית כנגן קלידים, חלוץ  וחדשן, שגאוניותו המוסיקלית נגעה בכל אוהבי המוסיקה – רוק, קלאסי וג'אז. אזכור את חיוכו החם, חוש ההומור שלו ואת מסירותו למוסיקה.  אני בר מזל שפגשתי אותו והצלחתי לעשות את המוסיקה שעשינו יחד".
אחרי שגילה את אורגן ההאמונד ואת המוג בשנות העשרה שלו, הפך קית' אמרסון אחד מנגני הקלידים הגדולים של דורו, תחילה כחבר בלהקת Nice ובהמשך במסגרת "אמרסון, לייק ופאלמר", או בשמה המקוצר – ELP, שנוסדה ב-1970.
הגיטריסט גרג לייק הגיע מלהקת "קינג קרימסון", המתופף קארל פאלמר – מחבורת "העולם המטורף של ארתור בראון".  ההופעה הראשונה המשמעותית של הטריו נערכה בפסטיבל האי וייט ב-1970, ובאותה שנה יצא גם האלבום הבכורה, שנקרא כשמו של ההרכב, הראשון מבין ארבעה אלבומים שהשלישייה הוציאה בארבע השנים הראשונות שלה. ב-1971 יצא Tarkus, שהציג את כשרונו-מיומנותו של אמרסון כקלידן. אחר כך יצאו Trilogy (1972) ו – Brain Salad Surgery, שכלל יצירה מצוינת של אמרסון ושות' שנקראה "Karn Evil 9".
אחרי הפסקת פעילות, ההרכב התאחד ב-1977 כדי להוציא את Works 1+2 ובהמשך את Love Beach. הלהקה התפקרה בפעם הראשונה ב-1979. בהמשך קם הרכב שנקרא Emerson, Lake and Powell עם המתופף קוזי פאואל. ב-1991 התאחדה הלהקה כדי להקליט את Black Moon. אלבום האולפן  האחרון, In the Hot Seat, יצא ב-1994. רק ב-2010 התאחדו חברי הלהקה לסיבוב הופעות. ההופעה האחרונה של ההרכב נערכה ביולי אותה שנה בפסטיבל High Voltage בלונדון.

וידיאו: Karn Evil 9

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן