ג'ון פריין מת

20 מיליון האזנות לזמר הקאנטרי ג'ון פריין מאז מותו מסיבוכי קורונה

/5

המוזיקה של ג'ון פריין, זמר הקאנטרי , הדהדה מאוד בימים האחרונים בשרותי ההזרמה בעקבות מותו ב- 7 באפריל,עקב סיבוכים מנגיף הקורונה. על פי הדיווחים הראשונים של חברת נילסן, בין 7-8 באפריל, שיריו הוזמנו בסטרימינג 20.8 מיליון פעם באודיו ובוידיאו – עלייה של 1,297% לעומת 1.5 מיליון ב 5-6 באפריל. השיר המוזרם ביותר "Angel From Montgomery", עם 1.1 מיליון קליקים.
פרין נולד וגדל במייווד, אילינוי, ולמד לנגן בגיטרה בגיל 14. הוא למד בבית הספר למוזיקה עממית של שיקגו. [לאחר שירותו בצבא ארצות הברית במערב גרמניה, הוא חזר לשיקגו בסוף שנות השישים, שם עבד כדוור, כתב ושיר שירים כתחביב.
ג'ון פריין ( John Prine) בן 73 במותו היה סינגר סונגרייטר פולק קאנטרי אמריקאי-זמר, פעיל מאוד מאז שנות השבעים ועד מותו, והיה ידוע בסגנון הומוריסטי של מוסיקה מקורית שיש בו אלמנטים של מחאה ופרשנויות חברתיות. פרין נולד וגדל במייווד, אילינוי, ולמד לנגן בגיטרה בגיל 14. הוא למד בבית הספר למוזיקה עממית של שיקגו. [לאחר שירותו בצבא ארצות הברית במערב גרמניה, הוא חזר לשיקגו בסוף שנות השישים, שם עבד כדוור, כתב ושיר שירים כתחביב. הוא התגלה על ידי קריס קריסטופרסון (אף שפריין עצמו נתן לאת קרדיט גילויו את מבקר הקולנוע רוג'ר אברט)

ואלבום הבכורה של פריין באטלנטיק רקורדס יצא בשנת 1971. הוא סימן התחלה מבטיחה מאוד. בעקבותיו הקליט שלושה אלבומים נוספים עבור אטלנטיק. לאחר מכן הוא חתם ל- Asylum Records, שם הקליט שלושה אלבומים נוספים. בשנת 1984 הקים את Oh Boy Records, חברת תקליטים עצמאית, בה ישחרר את מרבית אלבומיו הבאים.
הוא התמוד עם מחלת הסרטן בשנת 1998, ולבסוף נכנע לנגיף ה – COVID-19. פריין נחשב אחד המשפיעים בדורו במוסיקת הפולק קאנטרי. קשת שיריו השתרעה מאהבה בעין הומוריסטי ועד שירים רציניים עם פרשנות חברתית ושירים שמזכירים סיפורים מלנכולים מחייו. בשנת 2020 הוא זכה בפרס גראמי למפעל חיים.

"Angel From Montgomery"

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן