אלברט לי

הגיטריסט אלברט לי להופעה אחת

/5

אלברט לי, מענקי הגיטרה של הרוק, זוכה שני פרסי גראמי ובעל יכולת נדירה של פריטה היברידית (מפרט ואצבעות במקביל), יגיע להופעה אחת  התל אביב (רידינג 10.10) אלברט וויליאם לי נולד בלונדון ב-1943 והחל לנגן בפסנתר בגיל 7. עם פלישת הרוק'נרול האמריקאי לאנגליה בשנות ה- 60. הוא התאהב בסגנון ונטש את הפסנתר לטובת הגיטרה החשמלית. הקריירה המוסיקלית שלו מתחילה בגיל 16 כאשר הוא עוזב את בית הספר ומחליף את ג'ימי פייג' (מייסד להקת Led Zeppelin) כגיטריסט בלהקת "The Crusaders".
בשנת 1964 הוא עוזב את הלהקה ומקים להקה משלו "Heads, Hands & Feet", שמנגנת מוזיקת קנטרי. ב- 1971  משחררת הלהקה את אלבום בכורה, המכיל את  "Country Boy"  הלהיט המזוהה עם אלברט לי ומנוגן בהופעותיו עד היום.  ב- 1973 עובר לי ללוס אנג'לס על מנת והופך לנגן  הקלטות מבוקש.
הוא מצטרף ללהקתם של האחים אוורלי, ובמקביל מנגן בלהקתו של ג'ו קוקר. ב- 1976 מקליט לי מקליט אלבום סולו ראשון ובו גרסא מחודשת ל- Country Boy עם הזמרת אמילו האריס וריקי סקאג'ז בכינור, שניהם מוסיקאי קנטרי בולטים. ב- 1978 חוזר לי ללונדון ומקבל הצעה מאריק קלפטון להצטרף ללהקתו. ב-1982 הוא מוציא אלבום סולו שני וחוזר לנגן עם האחים אוורלי.  בישראל יופיע לי עם John Thomas בקלידים, Will Mcgregor בבס ו- Jason Harrison Smith בתופים.

Albert lee  – I`m ready

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן