שלב הדו קרב 16.1.2013

דה וויס The Voice

אמיר דרזי-מאי כהן אדם להב-נועה דנאי רני ואיילנד-דן סלומון, עתליה פירס-נופר-כהן
4/5

אביב גפן לא מחפש את "הקול" את ה – The Voice המקצועי. זמר מקצועי בעל קול מושלם כמו אמיר דרזי, שהגיע לתחרות מניו-יורק לא מעניין אותו. שלמות מהוקצעת  – ממנו והלאה. הוא מחפש את השברירי, הקול הפחות מדויק, הפחות נכון, שיש בו איזושהי, נאמר – אפלוליות מסתורית. זו הסיבה שהעדיף את מאי כהן (שהגיעה מהונק קונג) על פני דרזי.
לא הייתי פוסל את הגישה הזו אלמלא ההתלבטות: ומה עם הקול הגדול, הנפלא? או: מה למעשה, מטרת תוכנית הריאליטי הזו? למצוא את "הקול" או את הכישרון? אני יכול להבין את אביב גפן: גם לו אין קול גדול בלשון המעטה, אבל הוא הגיע לאן שהגיע בזכות כשרונו כיוצר, לא כמבצע של שיריו. האם אביב גפן מחפש מושאי הזדהות כאלה בתוכנית? גפן הכניס לשיקולים שלו את תאוריית הילדות העשוקה שלו, ולא הכי הבנתי מה זה שייך לעניין. גפן – במקום לשפוט, לפעמים מייצג את עצמו, את משבריו, חלומותיו, ילדותו. זה כמובן – לא לעניין.
אני יכול להבין גם את התסכול והתדהמה הגדולים של אמיר דרזי בעל הקול הנפלא ששר בדואט עם מאי כהן את Everybody Gotta To Learn Sometime ( במקור של הקורגיס). האם הוא שילם את המחיר על היותו זמר ליגת על? – שילם בריבוע, וכמה חבל שכישרון כזה הולך הביתה.
המנטור שלומי שבת עדיין מבין שאין סתירה בין קול וכישרון. לכן העדיף את אדם להב על פני נועה דנאי. השניים ביצעו את "בכל מקום" (שיר ששבת כתב ושר בדואט עם שירי מימון) בגרסת פסגות ששלומי עצמו חשב – כי היא טובה מהגרסה המקורית שלו ושל שירי מימון. והוא עשה את זה עם המון דמעות בעיניים. שלומי שבת מבטא את הרגישות שלו נוכח ההתלבטות הקשה במעמדים האלה. צריך לזכור תמיד – כי חוקי המשחק נועדו להגביר רייטיניג. העובדה שהמנטור עצמו צריך להחליט מי הולך הביתה, ולא הוא יחד עם המנטורים האחרים אינה הגיונית, לא צודקת וגם אכזרית כלפיו. אבל הוגי הרעיון של דה ווייס יודעים יותר ממני מה מביא יותר צופים.
משינה, יובל בנאי ושלומי ברכה, שלחו את צמד איילנד (שגיא איילנד רמי משען) הביתה, והעדיפו את דן סלומון אחרי דואט של "מי מפחד מגברת לווין" (יהונתן גפן-שלום חנוך) – גם כאן למרות שיובל כנראה חש שבעתיד יש סיכוי שהוא יראה יותר את הצמד על במה מקצועית מאשר את סלומון, הוא בחר בסלומון.  
שרית חדד
העדיפה בצדק את עתליה פירס על פני נופר כהן אחרי הדואט שלהן ל – Lady Marmalade. זה היה קרב Soul צמוד מאוד, יתרון מקדמי של נופר כזמרת מאוד מלוטשת, אבל במונחים של שירת Soul – עתליה היא חתיכת זמרת נשמה שאפשר להביא רחוק מאוד, והיא נתנה ביצוע חיים מאוד ממוקד, מאוד אותנטי, מאוד הדבר האמיתי הזה שאנחנו מקבלים מזמרות הסול הגדולות.

אמיר דרזי נגד מאי כהןEverybody Gotta To Learn Something, במקור – הקרוגס
אדם להב נגד נועה דנאי"בכל מקום", במקור שלומי שבת ושירי מימון.
רני ואיילנד נגד דן סלומון – "מי מפחד מגברת לווין" במקור ביצוע של השלושרים
נופר כהן נגד עתליה פירס
Lady Marmalade במקור Labelle

אמיר דרזי – מאי כהן אדם להב – נועה דנאי רני ואיילנד – דן סולומון
עמליה פירס – נופר כהן

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

6 תגובות

  1. האמת שאני חצי מסכים איתך –
    כל מה שרשמת לגבי אביב גפן – הוא חי בסרט – מדובר פה בחיפוש אחר הקול הטוב- והוא מזיין ת'שכל כי תאכלס לו יש קול של קרפדה אבל לא בגלל זה הוא יושב שם – אלא כיוצר מוצלח.

    דווקא במקרה הזה – אני חושב שאמיר דרזי הזה הוא פלצן ומעצבן והאמת בעל קול לא כלכך נעים.

    שלומי עשה בשכל ללא ספק, נועה ממש חמודה אבל אדם להב לא רואה אותה. יש לשלומי גם הרבה פחות טובים ממנה בנבחרת – עדיף היה שישבצו אותה מול מישהו חלש יותר. ואולי היינו מרוויחים עוד קצת ממנה..

    גם שרית חדד לדעתי טעתה – עתליה שרה נורא לא משו. אפילו דיי חובבני. חבל..

  2. אמיר דרזי עף על עצמו בראיונות וזה פשוט עצוב.. סינגר סונגרייטר חייב להיות צנוע על מנת לכבוש ולעניין ובמיוחד אם אף אחד לא מכיר אותו. ואם הוא כל כך מעוצב ובעל קול ענק ומוזיקאי השנה למה בדיוק הוא צריך ללכת לתחרות כישרונות?
    איפה בדיוק היום ליאונל?

  3. אני לא חושבת שהתכנית דה ויס היא על חיפוש הקול הבא. היא גם לא על הקולות שעולים על הבמה. זו תכנית על ארבעת המנטורים. על טעמם המוזיקלי, ההעדפות שלהם, הסגנון שלהם. הם בהחלט מוזמנים וצריכים לבחור את המתמודדים שהכי מזוהים ומייצגים את הסגנון המוזיקלי שלהם. זאת הסיבה שלאמיר אין מה לעשות בנבחרת של אביב. וגם אין על מה לעבוד איתו כי הוא כבר מעוצב. את מאי אביב יכול עוד לעצב לכיוון האמירה שהוא, כמנטור מבין ארבעה, רוצה לנצח איתה בסדרה. מוזר לראות איך אדם מבוגר כמו אמיר לא הבין זאת לכל אורך העבודה על השיר. הוא חושב שהקול הטוב יינצח אבל מי שיינצח זה הקול של שאביב כמנטור מתחרה בתכנית מבקש להזדהות איתו

  4. גפן מלא מניירות, נפוח מחשיבות עצמית. אי הבחירה באמיר דרזי היא והעדפת מאי כהן היא בשורה רעה לדה וויס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן